Van de voorzitter

Ik wil onze leden kort bijpraten over de afgelopen 1ste maand van mijn voorzitterschap. Op 2 oktober ben ik officieel benoemd tijdens de Algemene Leden Vergadering. Ik vond het een prettige vergadering, waar iedereen positief kritisch was naar het afgelopen verenigingsjaar. We hebben natuurlijk financieel een goed jaar gehad, dat helpt enorm. Maar ook verder was iedereen positief, ik denk dat dit heel belangrijk is. Zoals ik ook op de ALV vertelde, ik vind dat we erg trots mogen zijn op onze mooie vereniging. Laten we dat ook uitstralen met ons allen!

Op de ALV heb ik aangegeven dat wij als nieuw bestuur een drietal speerpunten hebben benoemd. Deze speerpunten zullen de rode draad vormen van ons te voeren beleid :

• Financieel gezond zijn en blijven
  • Vrijwilligers vinden en behouden
  • Cultuur van Verenigen bevorderen

Wat hebben wij als bestuur de afgelopen maand nu precies gedaan. Ik zal een aantal activiteiten en kernpunten kort bespreken.

Kick-off Voetbalplaatjes actie

Op zaterdag 7 oktober, mijn eerste officiele optreden als voorzitter. Ik mocht een overvolle kantine met ouders en kinderen toespreken over de voetbalplaatjes actie. Deze actie die opgezet is door een enthousiaste groep vrijwilligers in nauwe samenwerking met de COOP werd daar gestart. Samen met Nick Veldhuis van de COOP mochten wij het startsein geven. De dames achter de tafels met de gratis boeken werden vervolgens bijna onder de voeten gelopen door alle enthousiaste kinderen.

Sponsoravond

Op woensdag 11 oktober was er een sponsoravond georganiseerd door de sponsorcommissie. Een grote opkomst maakt duidelijk dat onze sponsoren dit waarderen. Er was een sportcafe georganiseerd waar onder leiding van journalist Eddy van de Lei de bekende (oud-)sporters Jan van Halst en Gert Jakobs aan de tand werden gevoeld. Met veel humor vertelden Gert en Jan anekdotes uit hun actieve carriere. Mooi om mee te maken. De reacties van onze sponsoren waren erg positief. Complimenten voor de sponsorcommissie!

Aanmelding Groene Club

Vanuit de KNVB kregen wij een uitnodiging om deel te nemen aan de Groene Club. Dit is een initiatief van de KNVB om aandacht te geven aan het thema duurzaamheid binnen een vereniging. Wij hebben ons aangemeld, en kregen afgelopen week het bericht dat we door de KNVB geselecteerd zijn om hier aan mee te mogen doen (landelijk zijn er 30 clubs uitgekozen, en wij zijn er daar 1 van!). Wij hebben als vereniging tot nu toe niet heel veel gedaan aan duurzaamheid, denk dan aan zonnepanelen of LED verlichting langs de velden. Naast dat het gewoon goed is om hier als vereniging een bijdrage aan te leveren, verwachten wij ook dat dit kan leiden tot een forse besparing op onze energiekosten. Wij gaan samen met de stiching sportpark hier invulling aan geven.

Sportief

Als ik terugkijk dan zijn ook de sportieve resultaten binnen onze vereniging prima! Ruurlo 1 doet het gewoon erg goed als promovendus in de 3de klas, en ook Ruurlo 2 behaalt prima resultaten. Bij de jeugd doet de JO19-1 het erg goed, maar bijvoorbeeld ook de JO19-2 presteert prima. Bij de meisjes vallen de resultaten van de MO15-1 op. Tot nu toe staan de meiden ongeslagen bovenaan! Top! De JO15-1 staan bij de bovenste teams en doen het goed. Bij de jongste pupillen vallen tot nu toe de resultaten van de JO10-2 op die ook nog ongeslagen zijn. Kortom ons technisch kader is heel hard bezig te werken aan het verbeteren van ons voetbalniveau. Mooi om te zien!

Jeugdbeleidsplan

Afgelopen week heeft de technische commissie het nieuwe jeugdbeleidsplan gepresenteerd aan een groep trainers, leiders en ouders van onze jeugd. Dit plan is het afgelopen jaar tot stand gekomen door een werkgroep die bestond uit ouder, spelers, trainers en de technische commissie. Het is een mooi plan geworden, waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe wij willen opleiden. Kortom een aanrader om te lezen. Hij zal op korte termijn gepubliceerd worden op de website.

Dank je wel Instuif Ben & Jan

Tenslotte zijn we druk geweest met het regelen van een informele instuif, waar wij Ben Lodeweges en Jan Tragter hebben bedankt voor hun bijdrage aan de voetbalvereniging Ruurlo de afgelopen jaren. Met name hun bijdrage aan de realisatie van de velden en de verbouwing van de kantine was voor ons als bestuur reden om deze instuif te organiseren. Ben en jan zijn beide onderscheiden door de KNVB op deze instuif.

Tot Slot

Ik hoop hiermee een kleine inkijk te geven in wat er allemaal gebeurd vanuit het bestuur. Als er vragen of opmerkingen zijn, kun je mij altijd aanspreken. Mijn contactgegevens staan op de website (onder Contact), maar ik ben natuurlijk ook regelmatig op het complex te vinden.

Henry Meutstege

Voorzitter VV Ruurlo