Leerbedrijf

Eind 2012 heeft VV Ruurlo opnieuw zijn certificering behaald om te mogen fungeren als erkend leerbedrijf voor studenten van de opleiding Sport & Bewegen. Voor een vereniging als VV Ruurlo is het erg belangrijk om gebruik te kunnen maken van stagiares. Het vinden van vrijwilligers is moeilijk, daarbij spelen diverse stagiares een belangrijke rol. Met name als (hulp) trainers zetten we zeer regelmatig studenten in van de Sport & Bewegen opleiding. Deze opleiding wordt in de regio verzorgd door het Graafschap college in Doetinchem. De studenten worden daar opgeleid om te kunnen werken in de sportwereld. Deze opleiding vraagt van de studenten natuurlijk enthousiasme voor sporten, kennis van sporten, in staat zijn om kinderen enthousiast te maken en vraagt organisatietalent. Allemaal zaken die ze bij de VV Ruurlo in de praktijk mogen oefenen.

De erkenning als leerbedrijf wordt verzorgd door een extern bureau Calibris genaamd. In november heeft een consulent van Calibris een steekproef gehouden bij onze vereniging. Daarbij wordt vooral gekeken naar de aanwezige begeleiding van de studenten, de manier van begeleiden en of we ze een veilig leerklimaat bieden. Op al deze punten scoorde de VV Ruurlo ruim voldoende. Waardoor we opnieuw voor een periode van 4 jaar erkend zijn als leerbedrijf.

Studenten van de opleiding Sport & bewegen kunnen dus bij ons terecht! Wil je stage lopen bij de VV Ruurlo? Stuur dan een mail naar voetbaltechnischezaken@vvruurlo.nl

SBB erkend-leerbedrijf-SBB