Zevenklapper voor Ruurlo

Zondagmiddag de 13e was bepaald geen ongeluksdag voor het vlaggenschip van Ruurlo. Niet alleen de voorjaarszon scheen uitbundig, ook brak de zon weer door voor de manschappen van trainer Robert Grauwde. Na het echec vorige week tegen KSH had het wat goed te maken voor de trouwe supporters van Ruurlo 1. Ruurlo 2  had in de vroege middag VV Winterswijk 3 al naar huis gestuurd met een fikse nederlaag. Het werd maar liefst 8-1. Daarna moest het scorebord flink in de overuren want de geel-zwarten wisten het eerste elftal van VV Vosseveld met 7-0 te verslaan. Het was dan ook aangenaam toeven op sportpark ‘t Rikkelder deze middag.

Ruurlo begon sterk aan de wedstrijd. Koen Meutstege, op zaterdag al goed voor een assist en een doelpunt in de A-selectie, begon in de basis omdat Jordi van der Knoop vlak voor aanvang van de wedstrijd afhaakte met een licht geïrriteerde hamstring. De jonge Meutstege  kreeg al in de 2e minuut een goede mogelijkheid na een splijtende pass van Koen Hoijtink. Even later was het broer Wout Meutstege die de 1-0 op zijn schoen had. De grensrechter vlagde voor buitenspel. Aan de reacties van spelers en publiek te zien zat hij er naast. Daarna was het Bas Engelberts die, nadat hij prima was weggedraaid uit een ingooi, vanaf de punt van de zestien net naast schoot. Na een klein half uur kwam linksback Sander Krabben gevaarlijk door. Zijn voorzet was prima, maar Tom klein Wassink en Wout Meutstege kwamen beiden wat teenlengtes te kort.

Toch kwam de 1-0 op het bord. Koen Meutstege schatte een diepe bal prima in bracht hem uitstekend voor. Broer Wout was het goudhaantje. Hij tikte prima binnen. Het leek dat verdediger Schurink  van de “Vossen” er nog aan zat maar dat was gezichtsbedrog. Even later was het de jongste Meutstege zelf die, vanaf een meter of tien met buitenkant links, keeper Heutinck het nakijken gaf. Tot aan de rust gebeurde er niet zo veel meer. Kayh Arink van de tegenpartij kreeg nog wel terecht geel van scheidsrechter Span. Hij ging iets te hard door op Maikel Janssen. Hij was al een paar keer gewaarschuwd door de scheids. Een optelsommetje dus.

De stemming in de kleedkamer was opperbest tijdens de rust. Keeper Dennis Pardijs had zijn feestmuts op en zijn clowneske optreden zorgde voor de nodige lachsalvo’s. De koppies stonden er toch heel anders bij dan een week geleden. Zaak was om snel te scoren in de tweede helft. Met deze opdracht gingen de mannen weer het veld in. Het had wel iets weg van het alom bekende programma “Wie is de Sjaak”. Binnen een bepaalde tijd een opdracht uit voeren. Het was dan ook Niek Sprukkelhorst alias, hoe kan het ook anders,  “Sjaak” zelf die na een corner van Janssen, de bal panklaar kreeg aangespeeld door Wout Meutstege. Met een droge knal wist de aanvoerder het net te bollen. Keeper Heutinck had opnieuw het nakijken.  Engelberts deed ook een duit in het zakje door de 4-0 binnen te tikken. Hij deed dat uit een prachtige voorzet van Koen Meutstege. Hij kan als geen ander de bal vanaf de achterlijn haaks voor de goal zetten.

Even later was het Meutstege zelf die zijn tweede binnen tikte van deze middag. Hij ging prima door en de steeds ongelukkiger kijkende keeper van Vosseveld  kon voor de vijfde keer de gang maken naar het net. De pas 18 jarige Meutstege is zowel topscoorder van de A als van het eerste. Een geweldige prestatie. Trainer Grauwde wisselde in de 65e minuut Koen Meutstege en Klein Wassink voor de A spelers Lars van der Lecq en Maik van den Toorn.

Engelberts tikte zijn tweede van deze middag tegen de touwen. Het halve dozijn was een feit. Douwe groot Zevert loste de prima spelende Wout Meutstege af. Groot Zevert ging op de rechtsback positie spelen en daardoor verhuisde Niels Ooijman naar de spits. Hij was al meteen gevaarlijk en het publiek scandeerde zijn naam om hem die zevende treffer te laten maken. En die kwam er ook. Janssen ging prima door en was niet zelfzuchtig. Het balletje breed werd simpel binnen geschoten door Ooijman. In de allerlaatste minuut was het wederom Ooijman die van zich liet spreken. Nu echter stond hij een goal in de weg door op de doellijn een schot van van der Lecq te keren.

Al met al een prima prestatie van de boys. Door de gunstige uitslagen van de andere wedstrijden stijgt Ruurlo naar plek vier. Dinxperlo lijkt te ver weg maar in het voetbal is en blijft alles mogelijk.

Volgende week staat de derby tegen Reünie op het programma. De thuiswedstrijd was een ware thriller. Ruurlo speelde zelfs het eerste half uur hogeschoolvoetbal en leidde riant met 3-0. Uiteindelijk werd het 3-3. Aanstaande zondag hoopt Ruurlo wel de drie punten mee naar huis te nemen.

Een sportieve groet en hopelijk tot ziens in Borculo.