Witkampers uit meestal lastig maar dit keer niet!

De laatste competitiewedstrijd stond al weer op het programma. We mochten aantreden in Laren tegen Witkampers 5. We hadden ondanks een paar afmeldingen toch nog weer 16 spelers. Voorin stonden Jelle en Rick. Op het middenveld Lucas, Nils, Gijs B. en Sem. De verdediging bestond uit Gijs H, Rob, Thomas en Jeroen. Robbe stond in de goal. Op de bank zaten Siep, Max, Milan, Bram en Mats. We beginnen zoals vaak de laatste weken goed aan de wedstrijd, een van de spelers van Witkampers hield het maar drie minuten vol vanwege een blessure aan de hamstring. Er waren weer veel supporters uit Ruurlo aanwezig en zelfs Götte was weer van de partij. Altijd mooi om te zien dat we gesteund worden door een trouwe supportersschare. De eerste mogelijkheid is voor ons maar helaas is het schot van Jelle niet hard genoeg. Even later wordt Witkampers ook gevaarlijk maar gelukkig staat Robbe attent te keepen. Bij Witkampers zijn na 10 minuten al drie spelers van het veld gegaan door blessures. De Keidagen hakten er waarschijnlijk best in. Na een kwartier spelen bewijst Jelle maar weer eens dat hij de man van de assist is. Hij legt de bal panklaar voor Rick en die schiet van dichtbij hard raak. Na een kwartier spelen is dit de 0-1. Witkampers krijgt een te makkelijk gegeven vrije trap en die gaat rakelings voor de goal langs. We denken een penalty te moeten krijgen maar zo makkelijk de scheids vrije trappen aan de tegenpartij geeft zo lastig is het om de bal op te stip te leggen. De keeper van Witkampers schoot gefrustreerd extra de bal over de zijlijn omdat niemand van hun vrij liep. Dat kwam natuurlijk ook door het goede dekken van ons want we gaven ze weinig ruimte. Jelle en Nils moeten eigenlijk de voorsprong uitbouwen maar ze falen in de afwerking. Jelle geeft andermaal een assist en dit keer schiet Gijs Bonsel raak, 0-2 na 40 minuten voetballen. 0-2 is de ruststand.

We gaan in de rust vijf keer wisselen en een van de wissels scoort gelijk. Jelle geeft weer een assist en Siep kan vrij doorlopen naar de keeper en hij schiet de bal beheerste in de uiterste hoek, 0-3. Een hattrick voor Jelle qua assists. Bij Witkampers verdwijnt er weer een speler in de lappenmand, ook de 4e speler gaat geblesseerd het veld af. Max scoort bijna en laat zich teleurgesteld op de grond vallen want hij telde de goal al. Via Jelle komt de bal bij Lucas voor de voeten en die bedenkt zich geen moment en die haalt hard uit. De bal verdwijnt hoog in het doel achter de keeper die kansloos is, 0-4. We hebben een uur gespeeld. Een minuut later is het eerste echte wapenfeit van Witkampers daar, en ze scoren ook fraai. Met een lobje wordt Robbe verschalkt, 1-4. We krijgen zelf kansen zat maar helaas gaan er nog geen meer bij in. Max word getorpedeerd en die moet geblesseerd het veld verlaten. Jeroen die graag wil scoren mag een vrije trap nemen, de bal verdwijnt echter hoog in de ballenvanger. Jelle is doorgebroken maar hij wordt keihard van achteren neergehaald. De verdediger mag met een rode kaart inrukken. De vrije trap levert niks op. Sem krijgt een beste kans maar stuit op de keeper. Nils stelt Jelle in staat om ook te scoren maar die mist helaas op vijf meter van de goal. Even later scoort Jelle wel na een fraaie assist van Mats1 1-5. Die fleurt altijd helemaal op als zijn moeder erbij is. Hij hoopt dat zijn vader volgend seizoen ook een keer komt kijken. Mats is trouwens dit seizoen het vaakst gekozen tot Man of the Match. Bij Witkampers is ook goed nieuws te melden want de speler die bij de thuiswedstrijd zwaar geblesseerd uitviel maakt zijn rentree. Verder komt er ook nog een publiekswissel bij hun want een van de stoere verdedigers stopt ermee en wordt in de 88e minuut vervangen. Jelle lijkt zijn tweede doelpunt van de dag te maken maar hij is beter in het geven van assists. 1-5 is de eindstand. We lijken daarmee op de 6e plek in de competitie te eindigen en dat is een aardige prestatie nadat we in de winterstop nog bijna onderaan stonden. We voetballen op zondag 11 juni nog een toernooi bij Ratti en de potentiele versterkingen mogen dan het ook proberen bij ons.

Topscorers competitie (eindstand)

Rick 12