Wedstrijdverslag VV Ruurlo JO17-1 – Victoria ’28 JO17-1

Opstelling: Thom, Thijs, Jesse, Daan tM, Yorn, Daan S, Wiebe, Huub, Daan F, Stan, Job

Wissels: Laurens, Emre

Vandaag een belangrijke wedstrijd tegen Victoria, om aansluiting te houden met de bovenste teams en een goed gat te slaan met de teams onderin.

We begonnen sterk aan de wedstrijd met goed voetbal. De eerste helft waren we daarom ook de bovenliggende partij wat leidde tot verschillende kansen. Op een paar kansjes na had Victoria de eerste helft weinig in te brengen. Na een klein halfuur voetballen werd het goede spel dan ook beloond met een doelpunt. Door een fout in het opbouwen van Victoria kon de bal worden onderschept door Daan F, waarna Stan de bal bekeken over de keeper heen schoot, 1-0. De verdere tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde, we bleven voetballen en Victoria was amper gevaarlijk. Vijf minuten voor de rust nog een opmerkelijk moment, de centrale verdediger van Victoria trapte na bij Thijs. De scheids gaf rood en we speelden de rest van de wedstrijd tegen tien man.

In de rust aangegeven dat we er nog lang niet waren, aangezien Victoria er met die tien man alles aan zouden doen om het ons nog lastig te maken.

Zoals verwacht ging Victoria er vol voor, ze kregen vergeleken met de eerste helft veel meer kansen. Gelukkig stond Thom op goal die ons een paar keer goed kon redden. In de 59e minuut ging het dan toch mis. Een vrije trap vanaf ongeveer twintig meter werd goed binnengeschoten in de korte hoek, 1-1. Na deze goal kwamen we weinig meer aan voetballen toe, en werd vaak de lange bal gegeven. In de 69e minuut viel de 1-2, met een steekbal werd een aanvaller van Victoria oog in oog gezet met Thom, die de bal niet kon stoppen. Tien minuten later, vlak voor tijd kreeg Victoria nog een penalty. Thijs kopte de bal ongelukkig tegen zijn eigen arm aan. De penalty werd beheerst ingeschoten en de eindstand werd hiermee 1-3.