Wedstrijdverslag VV Ruurlo B1 – De Tubanters B1

Opstelling: Luc, Bram, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan S, Tjerk, Dylan, Job.

Wissels Stan, Yorn, Daan F, Thijs F.`

Vandaag tegen koploper De Tubanters zonder Wiebe die ziek was en Huub die in de B2 speelde en Yorn die geblesseerd raakte tijdens de WU.

We wisten dat Tubanters vel zou beginnen met veel druk naar voren en middenvelders die diep speelden. Toch begonnen we sterk aan de wedstrijd en gingen vanaf minuut 1 de duels aan waardoor Tubanters niet in de wedstrijd kwam. Verdedigend gaven we weinig weg, echter door goed voetbal kregen we wel enkele aardige mogelijkheden. In de 10e minuut Tom noodgedwongen moeten wisselen doordat hij bij een charge op de achterlijn geblesseerd raakte aan de boarding.

Stan ingebracht en Tjerk linie laten zakken. Tjerk speelde een prima wedstrijd rechts op het middenveld. Gaande weg de 1e helft kregen we meer vat op Tubanters en waren er enkele kleine mogelijkheden. De ingevallen Stan ging er af en toe goed langs en Dylan won veel duels in de spits.

Verdedigend gaven we zoals vaker de laatste weken weinig weg, centraal stonden Daan en Jesse die de spits van Tubanters sloopten in figuurlijke zin met harde maar faire duels. De back´s Bram en Thijn waren soeverein. Kortom een stabiel team.

In de 35e minuut een schitterende actie van Daan S aan de rechter zijde. Hij kwam goed van buiten naar binnen en speelde enkele tegenstanders uit. Hij gaf op het juiste moment de pass op de meegelopen Wiebe t H. Wiebe slalomde langs enkele spelers en schoot de bal onhoudbaar binnen hoog bij de 1e paal 1-0. Zo gingen we rusten met een verdiende 1-0 voorsprong.

De 2e helft begon Tubanters meer aan te dringen en kregen enkele mogelijkheden in de 18e minuut scoorden ze dan ook de gelijkmaker via onze rechter zijde 1-1.

Tubanters kreeg wat meer ruimte en wist over rechts er snel uit te komen. We vergaten even een voorzet te blokken en die kans werd verzilverd door Tubanters 1-2.

We waren even van slag maar herpakten ons snel weer, en gingen door veel strijd en teamspirit de duels aan. De vermoeide Dylan in de 65 min gewisseld voor Daan F. We bleven gaan voor een punt en in de 32e minuut geloofde Wiebe t H in een hoge bal. Hij kwam tussen de linkerverdediger en de doelman en wist met een schitterende lob de bal binnen te schieten 2-2.

Het spel ging op en neer Tubanters wou absoluut geen punten laten liggen in Ruurlo en wij streden voor elke bal. In de 36e minuut een counter via Daan, Job en Wiebe t H. Wiebe stuurde Daan goed weg op randje buitenspel(of erover!!) en Daan schoot de bal hard op de uitgekomen doelman. Echter de attente Wiebe was meegelopen en schot de bal in de rebound binnen 3-2.

Hierna was het overleven alle ballen werden in de laatste minuten hoog en ver weggeschoten toch kreeg Tubanters nog 1 grote kans. De prima spelende aanvoerder werd vrijgespeeld voor Luc echter zijn schot werd gekeerd door de prima spelende Luc. Ook de rebound was voor Luc waarna Thijn de bal hard over de achterlijn schoot naast de goal.

Tubanters bleef aanvallen echter door als team te strijden gaven we niks meer weg. Kortom een schitterend resultaat. Prachtige mentale weerbaarheid van de boys.

Een trotste begeleidingsstaf

Men of the Match: Daan S en Wiebe t H