Wedstrijdverslag vv Ruurlo B1 – De Tukkers B1

Opstellling: Luc, Bram, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Tjerk, Wiebe L, Dylan, Daan S.
Wissels: Job, Stan, Daan F, Thijs F.

Voor de wedstrijd duidelijk kenbaar gemaakt dat er gewonnen moet worden van De Tukkers.
Dit om ze voorbij te gaan op de ranglijst. We begonnen dan ook sterk aan de wedstrijd veel druk vooruit en sterk in de persoonlijke duels. In de 5e minuut was het dan ook raak.Wiebe t H wist de bal goed binnen door te geven op de reeds gestarte Wiebe L. Oog in oog met de doelman liet hij hem kansloos en stond de 1-0 op het scorebord.
In tegenstelling tot voorgaande wedstrijden gingen we vol door en zetten veel druk op de achterste linie van De Tukkers. Een foute terugspeelbal werd goed door Wiebe L onderschept en hij omspeelde de uitgekomen doelman en schoot de 2-0 binnen in de 16e minuut.
Na 20 minuten kwamen De Tukkers voor het eerst voor de goal van Luc echter het schot kon eenvoudig gekeerd worden door Luc.
In de 26e minuut kregen De Tukkers een hoekschop echter de afgeslagen bal kon simpel worden opgepikt door Wiebe t H. Hij wist de reeds gestarte Tom te bereiken die het sprintduel won richting 16 mtr. Tom gaf een afgemeten voorzet op de goed mee opgekomen Dylan die de bal eenvoudig binnen kon schieten 3-0.
Ondanks dat De Tukkers er af en toe uit kwamen gaven we verdedigend maar weinig weg. In de 35e minuut waren we in de aanval over onze linkerzijde. Echter we openden via met middenveld goed naar de rechter zijde. Tjerk speelde Wiebe L in die een prima voorzet gaf op de 2e paal waar Dylan de bal binnen kon schieten. Zo gingen we rusten met een 4-0 voorsprong.
In de rust aangegeven dat de wedstijd nog niet gespeeld was en dat we scherp moesten beginnen en we De Tukkers niet in de wedstrijd moesten helpen. Ondanks dat ,begonnen we matig aan de 2e helft we gaven verdedigend weinig weg, echter hanteerden teveel de lange bal waardoor we te snel balverlies leden. We konden dan ook maar moeilijk de bal in de ploeg houden en bouwden niet goed op. In de 15 minuut de van een blessure herstellende Bram gewisseld. Hierna kregen we nog wel enkele mogelijkheden via Tjerk en Stan, echter het overzicht ontbrak bij de eindpass of we waren niet meer scherp voor de goal.
15 voor tijd Wiebe t H, Thijn en Dylan gewisseld die nog minuten moesten maken inde A1.
Kortom een prima 1e helft en een 2e helft waarbij we vergeten zijn om weer te gaan voetballen.
Man of theMatch: Wiebe L

Foto’s van deze wedstrijd zijn te zien in het fotoalbum: VV Ruurlo B1 – De Tukkers B1