Wedstrijdverslag VV Ruurlo B1 – Avanti W B1

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe L, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan t M, Stan, Dylan, Daan S.
Wissels: Huub, Job, Tjerk

We begonnen prima aan de wedstrijd met veel druk vooruit en zetten Avanti goed vast. Ondanks dat Avanti 8 plaatsen hoger stond waren we voetballend de betere partij. Verdedigend gaven we weinig weg en we konden goed de bal verplaatsen van links naar rechts via het centrum. De wedstrijd ging gelijk op en speelde zich af tussen de beide 16 meters. De eerste kans was voor Daan S die op snelheid zijn directe tegenstander er uit liep. Echter net voordat hij wou schieten werd de bal verwerkt tot hoekschop.
Er was nog een prima kans voor Stan die vanaf rechts goed naar binnen was gekomen en zich zelf alleen voor de doelman zette.
Echter zijn schot werd gestopt door de doelman.
Toch kwamen we in de 23e minuut op voorsprong. Een hoekschop vanaf de linker zijde werd door Stan binnen gekopt buiten bereik van de doelman 1-0.
We gingen na de goal prima verder met druk zetten en goed voetbal. Toch viel de bal 1-1 uit een steekpass, waarbij Luc twijfelde en de bal van 15 mtr werd binnen geschoten 1-1. Door veel strijd en prima voetbal waren we zeker gelijkwaardig aan Avanti en maakten we het ze moeilijk. De prima spelende Thijn had zijn handen vol aan de gevaarlijke rechtsbuiten van Avanti, echter Thijn hield hem goed inbedwang.
In de 2e helft waren we zeker niet minder als Avanti en kon de goal vallen aan beide zijdes. Toch kwam Avanti op voorsprong door een goede actie van hun beste speler die vanaf rechts enkele Ruurlo spelers omspeelde.
Oog in oog met Luc schoot hij de bal goed binnen echter Luc kon met een reflex de bal nog keren. De rebound was voor Avanti waardoor de 1-2 een feit was.
We bleven goed voetballen en gingen misschien iets te snel de lange bal zoeken. We gaven veel druk vooruit echter het geluk ontbrak. Wiebe t H gaf nog een schitterende pass op Dylan. De borst aanname was prima even als zijn lob. Echter de lob eindigde op de paal. Ook waren er nog mogelijkheden uit corners en vrije trappen echter de bal viel niet goed. Ondanks dat we veel vooruit speelden gaven we door geconcentreerd verdedigen weinig weg.
Kortom een prima wedstrijd waarbij een gelijkspel zeker de verhoudingen had weergegeven.
Robert bedankt voor de coaching.

Men of the Match: Thijn&Tom