Hoofdklasser SVZW drie maatjes te groot voor Ruurlo

WIERDEN/RUURLO – VV Ruurlo is er zaterdagmiddag niet in geslaagd de volgende ronde van de districtbeker van het district Oost van de KNVB te bereiken. De ploeg onder leiding van trainer Robert Grauwde ging in Wierden ten onder tegen zaterdaghoofdklasser SVZW. En dat was geen schande. Het werd 6-1 voor de thuisploeg.

Hielke Penterman was de grote man bij SVZW. De in de winterstop van Achilles’ 29 (eerste divisie) overgekomen Penterman scoorde maar liefst vijf van de zes doelpunten voor de ploeg uit Wierden die drie seizoenen geleden nog in de Topklasse van het zaterdagamateurvoetbal speelde. Koen Meutstege redde de eer voor Ruurlo met een prachtig doelpunt die hij over de doelman stiftte.

Al na zes minuten speeltijd stond het 2-0 voor Sport Vereniging Zwaluwen Wierden. De enkele tientallen meegereisde Ruurlo supporters vreesden op sportpark Het Lageveld opdat moment een eindstand die wel eens in dubbele cijfers konden uitvallen. Maar die kwam er niet na de 4-1 ruststand. In de tweede helft toen SVZW wat gas terug nam weerde Ruurlo zich karig. “We hadden in het begin te veel ontzag voor onze tegenstander. Het was net of enkele spelers onder de indruk waren van de schitterende accommodatie entourage en ontzag hadden voor de ‘amateurs’ SVZW”, aldus trainer Robert Grauwde die aan het eind van dit seizoen VV Ruurlo gaat verlaten.

Schermafbeelding 2016-02-08 om 22.42.07

Grauwde verklaarde na afloop dat SVZW ongrijpbaar was en zeer bewegelijk speelde. “En met een spits al Hielke Penterman in hun midden was het geen schande om te verliezen. We hebben ons bewust niet ingegraven. SVZW was gewoon drie maatjes te groot voor ons. Ik ben trots op deze groep. Want we hebben het dit seizoen ver geschopt in de bekercompetitie. De spelers zijn een ervaring rijker. We kunnen met een opgeheven hoofd aan de tweede competitiehelft beginnen.” In die competitie speelt VV Ruurlo zondag 14 februari op sportpark ‘t Rikkelder tegen Vios Beltrum, aanvang 14.00 uur.

Achterhoek Cup

VV Ruurlo speelde eerder vorige week in de strijd om de Achterhoek Cup tegen tweedeklasser SDOUC uit Ulft. Ruurlo won het thuisduel met 3-2. In de volgende ronde om de Achterhoek Cup speelt Ruurlo op dinsdagavond 23 februari thuis tegen de koploper uit de derde klasse zaterdag D DZSV (Dinxperlo Zaterdag Sport Vereniging) uit Dinxperlo. De winnaar van dit duel speelt in de volgende ronde tegen de winnaar van het duel VV Vorden – RKZVC-Halle. Inzet van de Achterhoek Cup is het spelen van een vriendschappelijk duel komende zomer tegen De Graafschap.