Leden VV Ruurlo stemmen in met verbouwplannen kantine

Na de presentatie van de plannen en een ‘vragenuurtje’ gaven de ruim vijftig aanwezige leden door middel van deze ledenraadpleging een positief advies aan het bestuur van Stichting Beheer Sportpark ‘t Rikkelder die het sportpark beheert. Aansluitend vond een algemene buitengewone ledenvergadering van VV Ruurlo plaats voor de verstrekking van een geldlening door de vereniging aan de stichting om de verbouw mede mogelijk te maken.

Enkele weken geleden schonk een anonieme schenker onverwachts 35.000 euro aan de Stichting Beheer Sportpark ‘t Rikkelder voor de verbouwplannen van de kantine. Ook kan de stichting 10.000 euro verwachten van Stichting Fonds 1819 voor de verbouw. De verbouw omvat onder meer een vernieuwde entree aan de zijde van de kleedaccommodatie met een centrale gang die ook toegang biedt naar een nieuw sanitairgedeelte en de kleedaccommodatie. De huidige garderobe zal als een nieuwe bestuurskamer worden ingericht die zich momenteel nog beneden in de kelder bevindt. Buiten wordt een geheel nieuw terras ingericht die middels schuifdeuren vanuit de kantine is te bereiken. Ook zal de kantine met nieuw meubilair worden ingericht.

kantine

Start verbouw

De start van de verbouw staat gepland onmiddellijk na afloop van het Internationale Karel Stegeman A-Jeugdtoernooi op dinsdag 17 mei. De verbouwperiode beslaat vijftien weken zodat vóór het begin van de competitie 2016 – 2017 de werkzaamheden zijn afgerond. De werkzaamheden zullen daar waar mogelijk door vrijwilligers worden uitgevoerd. De huidige kantine dateert uit 1975 toen VV Ruurlo vanuit De Meene naar ‘t Rikkelder verhuisde. In de tussen periode onderging het gebouwencomplex en het sportcomplex diverse verbouwingen, uitbreidingen en vernieuwingen.