Wedstrijdverslag  Vogido B1 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Tjerk, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan S, Wiebe L, Dylan, Stan.

Wissels: Huub, Bram, Job, Daan.

Vandaag tegen Vogido  B1 de nr 3 in de competitie  vanaf de eerste minuut waren we gelijkwaardig.

Wel leden we te snel balverlies door matige passing en te snel de lange bal, waarbij we snel de 2e bal verloren. Gaandeweg de 1e helft kwamen we beter in de wedstrijd en speelde het spel af op beide helften. Toch kwam Vogido onverwacht  op voorsprong een schitterende uithaal  van de spits vloog vanaf 25 in de kruising 1-0. Vogido was af en toe gevaarlijk echter door gezamenlijk verdedigen  hielden we de schade beperkt.

Voetballend kwamen we beter in de wedstrijd Wiebe t H was veel aanspeelbaar in het midden en zakte goed uit om de bal te halen. Achterin stond het redelijk met Tjerk op rechtsachter bij afwezigheid van Bram en Yorn. In het centrum speelden Jesse en Daan een solide partij tegen de prima spits van Vogido. Kansen kregen we maar weinig echter we gaven ook niet veel weg zodat we met een 1-0 achterstand gingen rusten.

In de rust aangegeven dat we niet te snel de lange bal moesten spelen en balbezit belangrijker was als snel de lange bal.  Langzaam kregen we meer grip op de wedstrijd en konden we Vogido vast zetten op eigen helft. In de 5e minuut dekte Thijn goed door op de helft van Vogido waardoor zijn tegenstander een slechte pass gaf door het centrum. Deze werd goed door Wiebe t H opgepikt en hij slalomde door de verdediging van Vogido en schoot de bal rustig binnen 1-1.

Dit steuntje in de rug hadden we nodig.

We bleven met veel strijd en passie de persoonlijke duels winnen  en streden voor elke bal. In de 10e minuut  werd Wiebe L op rechts goed  aangespeeld. Wiebe L wist zijn directe tegenstander te omspelen en schoot de bal goed langs de uitgekomen doelman  1-2.

Zo kantelden we  de wedstrijd in 10 min na rust door meer strijd en beter voetbal. Hierna blijven voetballen en  goed de diepte gezocht. Luc wist met enkele fabelachtige reddingen zijn goal schoon te houden. Was Luc kansloos dan wierpen de verdedigers zich voor de bal. Zo hielden we stand tot het einde van de wedstrijd. In de omschakeling kregen we nog kleine kansjes echter scoorden deden we niet meer.  Vogido speelde de laatste 10 min veel de lange bal echter deze was vaak voor Luc of werd zakelijk weggewerkt.

Concluderend: veel passie en strijd en effectief in het benutten van kansen.

Man of the Match: Luc