Reunie-Ruurlo blijft onbeslist

Zondag 20 maart stond de streekderby tegen Reunie uit Borculo op het programma. Op een dramatisch veld en onder miezerige omstandigheden eindigde deze wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. Op basis van de krachtsverhoudingen won Reunie een punt en verloor Ruurlo er twee. Niet dat Ruurlo de pannen van het dak speelde maar het had in de derby meer verdiend dan een gelijkspel. De drie bovenste ploegen wonnen in 4c zodat Ruurlo iets verder achter op komt in de strijd om de titel in 4c.

De mannen van trainer Robert Grauwde hadden maar één missie deze middag. De driepunter moest gescoord worden om de achterstand op de bovenste ploegen Dinxperlo en Doetinchem niet al te groot te laten worden. Het verschil in wedstrijden geeft een enigszins vertekent beeld, maar toch, Winst op de roodwitten uit Borculo zou wel heel welkom zijn deze middag. Ook twee andere teams uit Berkelland, te weten Vios Beltrum en Sp. Rekken, doen nog vol mee om de bovenste plaatsen.

Reunie trapte om exact 14:00 uur voor het eerst tegen het leder en begon voortvarend aan de wedstrijd. De lange bal werd meteen gezocht maar de verdediging van Ruurlo stond als een huis. Het is niet voor niets één van de minst gepasseerde ploegen in 4c. Ook vandaag was het zaak het achter dicht te houden. Scheidsrechter Heijmans had het allemaal redelijk onder controle. Fysiek mocht er veel doorgaan en dat kwam de snelheid van het spel ten goede.

In de eerste helft gebeurde er niet zo heel veel en waren er aan beide kanten wat kleine mogelijkheden. De grootste kansen waren voor Ruurlo maar de bal wou niet achter keeper Bram Meulenveld vallen. Meulenveld had veel problemen met de teruggespeelde ballen van zijn achterhoede. Door het hobbelende veld werd de bal niet altijd even goed geraakt. De wedstrijd was rommelig en van goed voetbal was geen sprake deze middag. Niet dat onze jongens het niet probeerden maar de omstandigheden lieten dit gewoonweg niet toe. Als je kunstgras gewend bent is dit toch wel een aderlating.

Ook de thuisclub had problemen met het veld en moest al vroeg in de wedstrijd afscheid nemen van twee spelers door blessures. Eerst ging linksbuiten Iwan Geerdink, na een kwartier, van het veld met een hamstring blessure. Even later kon verzorger Henk Lammers opnieuw het veld in om Sander van Beek op te lappen. Maar ook hij moest naar de kant en trainer Colin Stokkers, volgend jaar aan het bewind in Marienveld, had dus al twee wissels gebruikt binnen het half uur.

Scheidsrechter Heijmans floot voor de rust en de beide teams gingen met de brilstand de catacomben in. Het was duidelijk dat er deze wedstrijd niet veel gescoord zou worden. Sterker nog, diegene die het eerst het net zou weten te vinden kon deze middag wel eens spekkoper worden.

Na rust bleek Reunie daar het eerst aanspraak op te maken. De tweede helft was koud begonnen toen de thuisclub op een 1-0 voorsprong kwam. Een schot van Dennis Bulsink, van zo’n 30 meter, werd door de verdediging van Ruurlo licht getoucheerd. Keeper Dennis Pardijs stond op zijn verkeerde been en zag de bal in het mandje vallen. Een fikse domper voor onze boys want dit was niet het scenario waarmee ze uit de kleedkamer waren gekomen. Het publiek achter ons begon zich ook te roeren en ook werd het wat grimmiger op het veld maar zonder dat het uit de klauwen liep.

Ruurlo probeerde in ieder geval nog enigszins te combineren op de Borculose knollentuin maar echt gevaarlijk werd het niet voor keeper Meulenveld. De laatste weken veel scorende spits Mark van Donkelaar had de wedstrijd op slot kunnen gooien maar Pardijs hield hem deze middag van scoren af. Wel wist Ruurlo nog te scoren, en hoe! Bas Engelberts speelde niet zijn meest gelukkige wedstrijd maar onze Bassie wist met een prachtig lobje keeper Brammie te verschalken. De verder prima keepende Meulenveld was op deze magistrale bal kansloos. Ruurlo vierde de treffer als was de zilvervloot binnen gehaald. Het was dan ook dik verdiend dat de gelijkmaker gemaakt werd.

Ruurlo wilde natuurlijk ook met de volle winst naar huis en had daar ook het meeste recht op. Twee scrimmages voor het doel waren  niet voldoende om de drie punten mee naar huis te nemen. De gebroeders Koen en Wout Meutstege als mede Tom klein Wassink werden gewisseld voor Lars van der Lecq, Jeroen Buunk en Jordi van der Knoop. Maar ook deze wissels konden niets meer aan de stand veranderen. Trainer Grauwde kreeg nog een dikke knuffel van de scheidsrechter voor wat al te heftig reageren. Maikel Janssen had ook liever een knuffel gehad maar Heijmans wilde niet al te amicaal worden en gaf Janssen een gele kaart. Janssen reageerde wat heftig op een vermeende overtreding in blessure tijd op Jordi van der Knoop.

Ruurlo blijft, mede door het verlies van Vios Beltum tegen MEC op de vierde plaats staan. Rekken en Doetinchem zijn nog binnen handbereik. Dinxperlo is waarschijnlijk te ver weg maar niets is zeker in deze klasse. Iedereen kan van iedereen winnen en Ruurlo komt de top drie nog tegen. Volgende week, op tweede paasdag, moet Ruurlo het opnemen tegen KSV. Deze wedstrijd telt nog mee voor de tweede periode. Bij winst komt die  wel heel dicht bij en zal de thuiswedstrijd op 17 april tegen VIOS Beltrum beslissend zijn. Volgende week heeft Ruurlo alle steun nodig en we hopen op veel support in Vragender.

Groet en fijne paasdagen gewenst.