Veel buitenlandse inbreng tijdens Karel Stegeman Toernooi

RUURLO – Op basis van hun prestatie op het Karel Stegeman Toernooi 2015 zijn KV Mechelen en KAA Gent uit België, B.93 uit Denemarken, Sandefjord Fotball uit Noorwegen, Pogon Szczecin uit Polen, Halmstads BK uit Zweden, Team Aargau uit Zwitserland en FK Rad uit Servië uitgenodigd voor de editie van dit jaar. De 33ste editie van het toernooi van Voetbalvereniging Ruurlo.

KAA Gent en Pogon Szczecin hebben laten weten deze keer om verschillende redenen te moeten passen, maar de overige vijf teams zullen ook het komende Pinksterweekend (zaterdag 14 tot en met maandag 16 mei), naast uiteraard het U21 team van de organiserende voetbalvereniging Ruurlo, weer van de partij zijn op sportpark ’t Rikkelder. Genoemd zevental zal worden aangevuld met 1. FC Slovácko uit Tsjechië, het Deense Randers FC, FC Spartak Trnava uit Slowakije en uit eigen land Sparta Rotterdam en het Tilburgse Willem II. Van dit vijftal komen Slovácko, Randers, Spartak Trnava en Sparta min of meer op herhaling.

Deze clubs waren in het verleden namelijk al eens eerder in Ruurlo vertegenwoordigd. Slovácko en Sparta hebben nog redelijk recent acte de présence gegeven. Beide teams speelden op het KST 2013, maar voor de optredens van Spartak en met name Randers moet men verder terug in de tijd. Voor Randers moet men zelfs ruim 20 jaar terug, naar 1994, terwijl Spartak Trnava in 2010 tot de deelnemers behoorde.

Nieuwkomer
De grote nieuwkomer is Willem II, dat dit seizoen is doorgedrongen tot de finalegroep van de vaderlandse eredivisie en staan daar op een gedeelde vierde plaats. De Tilburgers nemen het hierin op tegen Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, FC Utrecht, Vitesse en NEC/FC Oss.

In overzicht zijn dit de deelnemers aan het KST 2016:
België: KV Mechelen
Denemarken: B.93 en Randers FC
Nederland: VV Ruurlo U21, Willem II en Sparta Rotterdam
Noorwegen: Sandefjord Fotball
Servië: FK Rad Slowakije: FC Spartak Trnava
Tsjechië: 1.FC Slovácko
Zweden: Halmstads BK

Nieuwe website en nieuw logo
Het aantal nieuwe teams is deze keer dan wellicht iets aan de lage kant, maar overigens zijn er wel twee geweldige noviteiten te vermelden. Het Karel Stegeman Toernooi heeft binnenkort namelijk een nieuwe website en een nieuw logo. De organisatoren zijn enorm in hun nopjes met deze twee vernieuwingen. De website komt deze maand nog in de lucht. Hierop zal tevens het nieuwe toernooilogo te zien zijn. De afgelopen maanden is achter de schermen keihard aan de website en het logo gewerkt en gezegd mag worden; het resultaat is er!

Gastgezinnen
Alle buitenlandse spelers worden in gezinnen opgenomen tijdens hun verblijf in Ruurlo. Ook een team uit Nederland wordt ondergebracht bij gastgezinnen. De begeleiders en trainers worden ondergebracht in Hotel Avenarius in Ruurlo, Door de spontaniteit en gastvrijheid van zo’n 90 gastgezinnen lukt het elk jaar om ongeveer 170 tot 180 voetballers onder te brengen. In het Pinksterweekend zijn de gastgezinnen in touw om het hun gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Veel families onderhouden nog steeds goede banden met spelers die in het verleden al eens aan het toernooi hebben deelgenomen en er gaan er zelfs op vakantie bij hun voormalige logé. Interesse om gastgezin te worden? Stuur dan een e-mail naar Eric Hissink: eric.hissink@hotmail. com.