Wedstrijdverslag SDC’12 B1 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Tjerk, Stan, Dylan, Daan S. Wissels: Huub, Wiebe L, Daan F

Vandaag naar Denekamp tegen SDC’12 B1 één van de beter voetballende ploegen in de competitie. De eerste 10 minuten waren matig van onze zijde niet kort genoeg op de man dekken en lopende mensen laten lopen. Ons centrale duo had veel moeite met de grote en sterke spits van SDC’12 toch herstelden ze zich prima gedurende de wedstrijd. Zo knokte ook de rest van het team zich in de wedstrijd. Toch viel in de 15e minuut de 1-0 door een steekpass de voorzet was voor Luc onbereikbaar en werd simpel binnen geschoten 1-0.

Gaande weg de 1e helft kregen we wat kansjes een schitterende pass van Wiebe werd door Dylan goed binnen geschoten waardoor de 1-1 een feit was. SDC’12 bleef drukken en mede door enkele goede acties van onze laatste linie bleef het 1-1. Ook kon Luc zich onderscheiden door enkele goede reddingen. In de rust Stan gewisseld voor Daan F (C1).

Na rust het zelfde spelbeeld SDC’12 de betere ploeg en Ruurlo verdedigend en in de omschakeling zoeken naar een kansje. Naar mate de 2e helft vorderde werd het een open wedstrijd veel strijd van onze zijde en een prima voetballende ploeg als tegenstander. SDC’12 B1 kreeg mogelijkheden maar door sterk verdedigen bleven we op de been en in de omschakeling waren er mogelijkheden echter de eind pass was vaak te onnauwkeurig. Toch kwam SDC’12 op 2-1 in de 32e minuut een snelle aanval werd niet adequaat onderschept en we vergaten de “boel” buitenspel te zetten hierdoor kon de rechtsbuiten door naar Luc en schoot de 2-1 binnen.

We zijn achterin 1 op1 gaan spelen echter kansjes kregen we niet meer, wel wist SDC’12 nog 2x te scoren. Kortom een wedstrijd tegen een betere tegenstander waar we lang zicht hadden op een goed resultaat echter 8 minuten voor tijd de beslissing viel.

Man of the Match: Yorn