VV Ruurlo – VV Mariënveld (0-0)

Ruurlo-Marienveld 11-9
Vrijdagavond 11 september stond de wedstrijd Ruurlo-Marienveld op het programma. Er werd niet gescoord in deze wedstrijd maar er was wel een winnaar. Dit was namelijk het publiek. Met veel passie gingen beide teams de strijd aan. Het spel golfde op en neer en de wedstrijd kende aan beide zijden een uitblinker. Zowel aan de kant van Ruurlo als aan de kant van Marienveld waren de keepers de grote uitblinkers. Zowel Ruurlo keeper Dennis Pardijs als wel zijn opponent aan de overkant Remco Bokkers staken in een bloedvorm. Ook de scheidsrechter de heer Lucassen was één van de betere acteurs op het veld. Er ontspon zich een ware titanen strijd met, zoals al gezegd, het publiek als grote winnaar.
Ruurlo trapte af maar kon niet voorkomen dat Marienveld meteen de bal veroverde. Aanvoerder Wouter Schouten had geluk dat hij geen kaart kreeg na zijn overtreding. De vrije trap van Twan Wolters verdween in de muur, Uit de rebound redde Pardijs voortreffelijk. Ruurlo schrok van de aanvalsdrift van de roodhemden en kroop uit haar schulp. Het creëerde enkele mogelijkheden mede door slecht uitverdedigen van de Marienveld defensie. Borckink van Marienveld pakte in deze fase een gele kaart. De strijd werd grimmiger maar de uitstekend leidende Lukassen wist waar het hier om ging. Een buurtstrijd op het scherpst van de snede. Marienveld liet zien over een uitstekend elftal te beschikken. Niet voor niets wist deze ploeg vorig jaar ongeslagen de derde periode te winnen. Ook Koopman en Olyslager pakten en passant nog wat kaarten mee. Pardijs redde in deze fase nog een keer uitstekend op een gevaarlijk bal uit een cornerbal binnen geschoten. Dit was het laatste wapenfeit voor rust en de mannen gingen dik verdiend aan de thee.
Na rust was het opnieuw Marienveld met een grote kans. Deze werd gelukkig voor Ruurlo keihard over geschoten. Na een overtreding op het middenveld kan Wolters uiteen vrije trap na bijna scoren ware het niet dat het opnieuw Pardijs was die zijn doel schoon hield. Schouten geeft nog een prima bal op Maikel Janssen maar ook laats genoemde kan in deze wedstrijd het net niet vinden. Tom Klein Wassink werd gewisseld voor Jordi van der Knoop. Bas Engelberts en Schouten waren opnieuw dicht bij een treffer maar keeper Bokkers kon ook deze gevaarlijke inzetten tot corner verwerken. Zowel Marienveld als Ruurlo wisselen nog een keer. Bij Ruurlo gaan Niels Ooyman en even later ook Engelberts naar de kant. Ted Boeijink en Wout Meutstege waren hun vervangers. Maar ook deze wissels leverden geen goals op en Lucassen floot af. De 0-0 was voor beide partijen een juiste uitslag. Beide ploegen hebben laten zien dat ze zowel met goed voetbal als met strijdend vermogen kunnen spelen. Ruurlo speelt zijn volgende wedstrijd wederom op het Rikkelder, Dan is KSV uit Vragender de tegenstander. Vorig jaar wisten beide teams één maal te winnen. Hopelijk kan Ruurlo dan voor de eerste driepunter zorgen en zich zodoende weer wat omhoog werken op de ranglijst.