Wedstrijdverslag Ruurlo JO17-1 – Avanti JO17-1

Op zaterdag 10 december moest Ruurlo JO17-1 tegen Avanti JO17-1.

Opstelling : Jop, Thijs, Jesse, Huub, Yorn, Daan, Wiebe, Bas, Stan, Emre en Job.

Wissels : Luuk, Laurens, Tristan, Wout.

Deze wedstrijd wilden we graag winnen om met een goed gevoel de winterstop in te gaan. Jop, onze keeper, had een gebroken vinger maar ging het proberen om te keepen. Vandaar dat Tristan uit de C1 op de bank zat voor het geval dat Jop zou uitvallen.

We begonnen de wedstrijd redelijk, we creëerden wat kansjes maar we leden ook onnodig balverlies. In de 21e minuut kregen we een vrije trap van ongeveer 26 meter van het goal af. Wiebe stond achter de bal en schoot, de bal werd aangeraakt en de keeper kon niets meer doen. In de 27e minuut hadden we de bal veroverd op het middelveld en gingen we in de counter. Wiebe had een mooie één twee met Daan en scoorde daarmee zijn tweede goal van de wedstrijd. Na de 2-0 werd het spel van Ruurlo steeds slechter. Avanti kreeg hierdoor ook een paar kansjes.

In de rust hadden we afgesproken dat we de wedstrijd zouden gaan uitspelen hoe we de eerste 30 minuten hadden gespeeld. We begonnen de tweede helft een beetje onrustig, maar het werd steeds beter. In de 48e minuut werd Bas gewisseld, in de plaats van Bas kwam Laurens.  Twee minuten daarna kreeg Avanti een vrije trap van ongeveer 20 meter waarbij de bal werd aangeraakt, waardoor Jop op het verkeerde been werd gezet en niets meer aan de bal kon doen. Na de 2-1 begonnen we de wedstrijd te domineren. In de 69 minuut viel Jesse uit met een hamstring blessure, hij werd vervangen door Wout. Nadat Jesse uit het veld werd geholpen, ging de wedstrijd verder. We hadden een corner die werd genomen door Job. De bal kwam terecht bij Daan en schoot hem met zijn linker been, aan de binnenkant van de paal in het goal. In de 79e minuut onderschepte Wiebe de bal rond de zestien. Hij schoot de bal met een curve in de rechter kruising. Zijn hattrick was een feit.

In de laatste wedstrijd voor de winterstop hebben we de 3 punten gepakt. Na de winterstop gaan we alleen naar boven kijken, niet naar beneden.