Wedstrijdverslag Rigtersbleek B1 – VV Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Bram, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan S, Wiebe L, Dylan, Stan.

Wissels: Huub, Yorn, Tjerk, Job

Vandaag de laatste competitiewedstrijd  en met een beetje geluk konden we de nacompetitie nog ontlopen. Voorwaarde was wel dat we niet mochten verliezen.

Het was de eerste zomerse dag en dat voelden we op het veld, de temperatuur meter gaf bijna 30 graden aan net boven het kunstgras van vv Rigtersbleek.

We begonnen niet sterk aan de wedstrijd, of dit spanning was ,of het weer we weten het niet.

Echter na 3 min keken we al tegen een 1-0 achterstand aan. Een valse start. We knokken ons in de wedstrijd ondanks de hitte, Wiebe t H ging wederom voorop in de strijd en toonde zijn klasse op verschillende momenten. Daarbij de onverzettelijkheid van de anderen leverden in ieder geval veel strijd op. Na 10 minuten Bram moeten wisselen met een knieblessure. Zijn vervanger die ook weer fit is Yorn deed het rechts achterin prima.

Gaandeweg de 1e helft kregen we iets meer grip op de tegenstander zonder echt gevaarlijk te worden De spits van Rigtersbleek bezorgde Daan en Jesse een lastige middag tot dan toe. Ondanks dat de duels stevig waren was het van beide kanten fair.

In de 19e minuut kregen we de eerste goede mogelijkheid een steekpass van Tom werd door Wiebe t H goed ingeschat. Wiebe kon alleen op de doelman en wist de bal over de doelman te lobben 1-1.

Hierna ging het spel op en neer Rigtersbleek had 2 goede aanvallers die ons de nodige problemen bezorgden. In de 28e minuut een goede mogelijkheid voor Stan uit de omschakeling echter voor de goal werd de bal nog net geblokt.  Langzaam vloeiden bij beide teams de krachten weg gaande weg de 1e helft. Zo gingen we rusten met een 1-1 stand.

In de rust aangegeven dat we de linies kort op elkaar moesten houden en elkaar steunen overal op het veld.

De 1e grote kans was voor Dylan Stan ontsnapte via derechter zijde en gaf een prima voorzet opDylan. De aanname pas goed echter zijn schot kon gekeerd worden door de doelman van Rigtersbleek.

Rigtersbleek kreeg ook enkele goede mogelijkheden echter de paal stond een tegengoal in de weg. En werd Luc gepasseerd dan werd de bal weggewerkt door het centrale duo Daant M & Jesse.

Naarmate de 2e helft vorderde werd het meer en meer een slijtage slag door de hitte. Stan kreeg nog enkele mogelijkheden. Echter de scherpte ontbrak  de werklust niet.  De vermoeide Dylan vervangen door Job en de niet fitte Jesse vervangen door Tjerk. Tom zakte hierdoor net als voorgaande weken een linie in.

Rigtersbleek kon niet meer en wij zaten er ook door zo eindigde een redelijke wedstrijd olv een prima scheidsrechter in een 1-1 gelijk spel.

Door dit gelijke spel moesten we wachten op de uitslagen van de andere wedstrijden of we nacompetitie moesten spelen of dat we in 1 keer veilig waren. Het laatste dus. VEILIG

ZO EINDIGDE EEN 1E JAAR IN DE HOOFDKLASSE  IN KLASSE  BEHOUD.

Door velen voor onmogelijk gehouden echter door strijd. goed voetbal en passie hebben we ons veilig gespeeld. Een prestatie die gekoesterd mag worden zijnde een kampioenschap.

Een trotste scheidende trainer.