Wedstrijdverslag MMV’28 B1 – Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Bram, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan S, Wiebe, Dylan, Stan.

Wissels: Huub, Job, Tjerk, Yorn.

Vandaag de volgende “finale” tegen MVV’28 B1, we wisten dat we vandaag absoluut niet mochten verliezen anders was nacompetitie een feit. Toch was de WU een voorbode van een matige wedstrijd. Te weinig concentratie op een zeer matig veld beloofde weinig goeds. Het hoofdveld was nog slechter als het inloopveld dit zodat van normaal voetbal weinig sprake was.

We konden dus niet het spel spelen wat we normaal speelden, de bal laten gaan en via passing ruimtes zoeken en de vrije man vinden. Tel daarbij het gebrek aan scherpte en je hebt een lastige wedstrijd. MVV’28 speelde directe de lange bal wanneer ze deze veroverden en sloegen met MV over. Dit leverde een aantal mogelijkheden op mede doordat de beste linie van MVV de aanval was.

Toch was de eerste mogelijkheid voor Ruurlo, uit een corner wist Jesse de bal op de goal te schieten echter zijn inzet was te zacht. Stan wist enkele malen langs zijn directe tegenstander te glippen echter de eind pass was te onnauwkeurig. Wiebe t H wist met enkele individuele acties voor gevaar te stichten echter dit leverde niks op. Toch kwam MVV er geregeld gevaarlijk uit, een lange bal werd door ons niet goed ingeschat en de half uitgekomen Luc werd gepasseerd. Echter de bal werd op de paal geschoten buiten bereik van de op de doellijn staande spelers. De rebound werd goed geblokt door Daan t M op de lijn.

Toch waren we nog niet wakker teveel balverlies en spelers die onzichtbaar waren leverde een bovenliggende tegenpartij op. MVV’28 bleef aandringen echter met het nodige geluk bleef de 0-0 op het scorebord staan(paal/lat/ van de lijn gehaald). Na 25 min Bram moeten wisselen met knieklachten, invaller Yorn was een prima vervanger. Zo gingen we rusten met een 0-0 stand.

Na rust het zelfde spelbeeld enige verandering was dat er iets meer strijd was.

Toch kwamen we wat ongelukkig op een 1-0 achterstand. Een vrije trap werd niet goed ingeschat bij de 1e paal en stuiterde over de benen van Luc in de goal 1-0.  Echter bij Ruurlo werden er enkelen wakker die wisten dat bij deze eindstand nacompetitie een feit was. Daan t M, Jesse en Yorn gingen de duels achterin harder aan en streden voor elke bal. MVV zakte verder in en kwam er steeds minder uit. Kansjes kwamen er voor Wiebe t H en Daan S. Na 15 min in de 2e helft Wiebe L gewisseld voor Job om meer snelheid te krijgen op de linker zijde.  MVV”28 trok steeds vaker aan de “noodrem”  wat de nodige vrije trappen opleverde. Echter de vrije trappen waren vaak te onnauwkeurig en te lang onderweg.  Na 25 min de niet geheel fitte Jesse gewisseld voor Tjerk en achterin 1 op 1 gaan spelen Wiebe te H kort achter spits Dylan laten spelen.  Huub in gebracht voor Stan. Hierna vol op de aanval wat resulteerde in enkele mogelijkheden zo viel dan ook de op dat moment verdiende 1-1. Dat Job een goed schot hadden wisten we al van trainingen. Echter vandaag viel er een afgeslagen bal voor zijn voeten, vanaf 20 meter bedacht hij zich niet en schoot de bal snoeihard onder de lat buiten bereik van de doelman.  We bleven geconcentreerd spelen en gaven weinig meer weg wel was er nog een grote mogelijkheid voor de prima ingevallen Huub die de bal net over kopte. Zo eindigde een matige wedstrijd in een 1-1 en stapten we toch nog als morele winnaar van het veld. Ook blijkt dat je gedurende het seizoen een complete selectie nodig hebt. Het seizoen begint lang te worden en er zijn de nodige “pijntjes”. Volgende week de laatste wedstrijd tegen vv Rigtersbleek. Waarbij we ons kunnen handhaven bij winst. Dit zou een ongelofelijke prestatie zijn.

Man of the Match: Yorn