Wedstrijdverslag Quick 20 B2 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan S, Wiebe L, Bram, Stan.

Wissels: Dylan, Job,Tjerk.

Vandaag  tegen Quick 20 B2.

We hadden nog wat recht te zetten na de 0-1 nederlaag in Ruurlo. Ook waren de belangen groot om Quick niet dichter bij te laten komen  op de ranglijst.

Ondanks dit begonnen we niet scherp aan de wedstrijd te ver van de man afdekken gaf Quick de mogelijkheid om in de wedstrijd te komen. Ondanks dat kregen we in de 1e minuut al een grote mogelijkheid door een prima pass van Wiebe t H op Wiebe L. Echter Wiebe L schoot de bal over.

Wiebe t H was degene die het team op sleeptouw nam door het voorbeeld te geven zowel voetballend als mentaal sterk. In de 15e minuut  werd hij goed aangespeeld door Wiebe L,  hij passeerde enkele tegenstanders en schoot de bal diagonaal in 0-1. Van de voorsprong konden we maar 1 min genieten een onoplettendheid bij ons rechts achterin werd afgestraft zodat de 1-1 op het scorebord stond. Hierna was er een rommelige fase waarbij we teveel balverlies leden ipv op balbezit te spelen. In de 28e minuut kwamen we wederom op voorsprong een mooie loopactie van Daan S en een schitterende pass van Wiebe t H. Daan wist de pass goed af te ronden zodat we op  een 1-2 voorsprong kwamen. Toch was de scherpte er niet en wist Quick wederom te scoren door niet kort genoeg dekken van onze linker zijde.  In de 35 minuut  Stan&Yorn gewisseld voor Dylan en Job. Zo gingen we rusten met een 2-2 stand.

In de rust aangegeven dat de scherpte ontbrak en we te weinig voetbalden.

Na rust een ander Ruurlo B1. Strijden voor elke bal en doordrongen van de noodzaak om te winnen. We wonnen meer persoonlijke duels en hadden meer balbezit. In de 15e minuut kwamen we dan ook weer verdient op voorsprong,  een mooie voorzet van Wiebe L werd goed binnen gekopt door de prima spelende Dylan 2-3. We gingen hierna door met  goed voetbal en bleven de duels winnen. De 2-4 viel dan ook al in de 18e minuut. Een vrije trap werd goed binnen geschoten door de in de 2e helft sterk spelende Wiebe L  2-4. Hierna Jesse moeten wisselen met een naar het aanziet vervelende knieblessure.

Tjerk kwam er in en speelde een hele sterk wedstrijd om het midden veld Tom zakte een linie in om de plek van Jesse over te nemen.

Quick ging meer ruimte weggegeven en wij konden gemakkelijker de vrije man vinden hierdoor meerdere schitterende aanvallen vaak ingezet door Wiebe t H en Daan S.

In de 30 minuut een schitterende pass van Wiebe t H op Wiebe L  echter oog in oog schoot Wiebe L de bal op de doelman. Echter de rebound was voor Dylan die zijn 2e maakte 2-5.

We lieten nu zien dat we terecht in de hoofdklasse spelen en lieten de bal goed rondgaan met meerdere mogelijkheden en kansen tot vervolg.

Dylan stelde de sterk ingevallen Job nog in staat om te scoren. Job ging alleen op de doelman af omspeelde deze knap en wist de bal binnen te schieten  2-6.

Hierna gingen enkele spelers teveel opzoek naar een goal en probeerden we net iets te mooi te voetballen. Hierdoor was de organisatie weg en wist Quick nog 1x te scoren 3-6

Kortom een wedstrijd met 2 gezichten waar een matige start omzetten in een prima einde.

Men of the Match:  Daan S & Wiebe t H.