Wedstrijdverslag De Tubanters B1 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Jesse, Bjorn,Tjerk, Wiebe, Thijn, Stan, Dylan, Daan SÂ

Wissels: Huub, Job

Vandaag tegen de nr 3 in de competitie. We wisten dus dat we vol aan de bak moesten en scherpte vereist was.
Na aanvang begonnen we sterk aan de wedstrijd, in de 1e minuut konden we al op voorsprong komen door een schitterende actie van Daan S. Helaas schoot hij op de paal.
Ondanks dat Tubanters technisch vaardig was, werden de duels die er toe deden door ons gewonnen. Hierdoor bleven we prima in de wedstrijd.
In de 15e minuut werd Daan S goed door Dylan diep gestuurd echter oog in oog schoot Daan op de doelman. De rebound was echter voor de goed meegelopen Dylan die de bal goed over de uitgekomen doelman schoot 0-1.
Tubanters zette aan echter verdedigend stond het prima en waren we onverzettelijk in de laatste linie. De aanvallers van Tubanters zochten de fysieke duels en dit paste prima bij Yorn, Bjorn, Jesse en Daan t M.
We hielden prima stand echter in de 30e kwam maakte Tubanters gelijk door een onoplettendheid van ons 1-1.
Hierna drukte Tubanters door echte Luc wist met een paar goede reddingen de 1-1 te behouden. Wel was er nog een grote mogelijkheid voor Stan die diep werd gestuurd echter oog in oog met de doelman miste hij.
In de rust aangegeven dat we de strijd moesten blijven aangaan en in de omschakeling kansjes moesten creëren. Toch ontbrak de scherpte meteen na de rust en stonden we in de 1e minuut al met 2-1 achter.
Blijkbaar hadden we de tegengoal nodig om weer scherp te worden.
In de 11e minuut een gaf Wiebe t H een schitterende pass op de sprintende Daan S. Daan nam de lange hoge bal op de borst mee en liet de doelman kansloos 2-2.
Tubanters zette ons onder druk echter door hard werken hielden we stand. In de omschakeling kregen we enkele goede mogelijkheden. Stan werd nog een keer alleen voor de doelman gezet echter hij wist de goal niet te vinden. In de 21 minuut wist Dylan Daan S goed diept te sturen. Een scherpe en fitte Daan weet wat hij hiermee moet en schoot de bal beheerst binnen 3-2.
Hierna Thijn en Stan gewisseld voor Job en Huub.
Beiden vielen prima in en gingen voorop in de strijd. In de 24 e minuut wist Huub een bal te onderscheppen en speelde de bal in één keer diep op Daan S. In de kluts tussen 2 verdedigers in wist Daan de bal mee te nemen en oog in oog met de doelman schoot hij de 2-4 binnen.
Tubanters ging achterin met 3 man spelen en met 4 man op het middenveld. De fysiek sterke Dylan in laten zakken op hun nr 10. Ondanks dat Tubanters veel de lange bal speelde werden ze niet echt gevaarlijk. De afstand schoten waren voor de prima speldende Luc en in de lucht stonden Bjorn en Jesse hun “mannetje”.
Op het middenveld werd er om elke bal gestreden en door Wiebe, Huub en Tjerk die vandaag veel meters hebben moeten maken.
Tubanters probeerde het nog wel echter we bleven goed staan, zo eindigde een wedstrijd met veel strijd in een verdiende overwinning.

Man of the Match: Daan S