VV Vosseveld – VV Ruurlo 1 (1-6)

Zondag 18 oktober stond het uitduel tegen de Winterswijkse buurtschap Vosseveld op het programma. Vosseveld dat jaren geleden nee zei om als fusieclub verder te gaan speelt dus nog steeds op de accommodatie aan de Horstweg. De hekkensluiter in 4c wacht nog steeds op het eerste punt en dit hoopte het tegen Ruurlo te kunnen halen. Deze hoop bleek echter ijdel want de Ruurloërs gingen er met de winst vandoor. Dat was dan ook meer als verdiend. Ruurlo waakte voor onderschatting want vorig jaar kreeg men hier nog het “deksel op de neuze” en dropen de mannen van trainer Robert Grauwde nog af met de “vosse”staart tussen de benen. Toen werd het 2-1 voor de thuisclub. Deze keer was Ruurlo de bovenliggende partij en troefde Vosseveld op alle fronten af. De eindstand van 6-1 kon dan ook niet geflatteerd worden genoemd. Sterker nog. Ruurlo deed zichzelf tekort om niet met dubbele cijfers te winnen.

Ruurlo begon sterk aan de wedstrijd en Koen Hoijtink had al in de derde minuut een grote mogelijkheidom de score e openen. Hij schoot helaas tegen keeper Tobias Heutinck aan. Vosseveld probeerde met lange halen de spitsen in stelling te brengen maar de licht aan zijn schouder geblesseerde keeper Dennis Pardijs was op zijn Qui-vive. Eenmaal had hij slechts het nakijken op een pegel van een middenvelder van Vosseveld. Gelukkig voor hem ging de bal rakelings voorlangs. Even later een vrije trap voor Ruurlo. Maikel Janssen zette de bal prima voor. Niels Ooyman kopte de bal maar net naast de goal. In de 10e minuut was het wel raak. Tom Klein Wassink, vorige week ook al trefzeker, wist de bal met links prachtig over de keeper in de rechterbovenhoek te krullen. De 0-1 was een feit. Koen Hoijtink was even later dreigend voor de Vosseveld verdediging. Zo dreigend zelfs dat een verdediger van Vosseveld zelf maar de 0-2 achter de kansloze Heutinck tikte. Even later begon de Meutstege show. Binnen twee minuten wist hij twee maal het net te vinden. De eerste deed hij volledig op eigen houtje. De tweede na een schot van Janssen. Meutstege was er als de kippen bij en tikte eenvoudig binnen. De 0-4 was tevens de ruststand en daar mocht Vosseveld de handjes nog bij dichtknijpen.

De prima leidende scheidsrechter Heister uit Doetinchem, moest éné keer de gele kaart trekken voor de thuisclub. Kayh Arink was de ongelukkige. Er was enige commotie of het dan wel of geen doorgebroken speler was die hij licht aantikte. Naar mijn mening kon hij het prima met geel af. Het rustsignaal klonk en de 22 mannen gingen richting kleedkamer.

De thee was prima maar Ruurlo begon wat slapjes aan de tweede helft. Niet dat Vosseveld daar veel gebruik van kon maken maar er werd teveel gelopen met de bal. De verdediging van de “Vossen” kende wat oud gedienden. Met veel respect heb ik gekeken naar de 41 jarige Remco Kamperman en de 42 jarige Remco Kimmels. Beide mannen, die vader hadden kunnen zijn van bijna het complete team van Ruurlo, lieten zien dat de sleet er nog geenszins opzat en gingen voorop in de strijd. Maar ook zij konden niet voorkomen dat Ruurlo de vijfde binnen schoot. Sander Krabben stoomde in de 70e vanuit de linksback positie in één keer door en wist met een loepzuivere diagonale schuiver keeper Heutinck kansloos te laten. Niels Ooyman, ook licht geblesseerd, verliet het veld en de pas 16 jarige Stijn Smak was zijn vervanger. Hij deed dit met verve en liet zien dat hij over veel talent beschikt. In de 72e minuut lag ook nummer zes in het netje. Het was opnieuw Meutstege die zijn eerste hattrick van het seizoen scoorde. Anouar Schouten scoorde nog via de keeper maar deze goal werd afgekeurd.

Een kwartier voor tijd wist Vosseveld de eretreffer te maken. Keeper Mathijs Hendriksen, die Dennis Pardijs in de rust had vervangen, was kansloos op een schot van Diederick Veldkamp. Matig verdedigen aan Ruurlose kant bood hem deze kans. Ruurlo probeerde nog wel de marge te vergroten maar ook de mannen van Grauwde vonden het genoeg en toonden nog enige clementie. Leidsman Heister floot af en Ruurlo wist zijn derde uitwedstrijd te winnen. Vorig jaar was er nog sprake van een uitcomplex. Daar is dit jaar niets meer van te merken. Als thuis nu ook de punten nog worden gepakt kan er dit seizoen nog iets moois gaan groeien.

Toen ondergetekende na de wedstrijd in de bestuurskamer kwam zaten de Ruerlse bestuursleden Ben Lodeweges, Jan Tragter en wedstrijd coördinator Frits Berendsen vol trots aan de tafel. Voor hen stonden een grote taart en een nog grotere fruitmand. Ik dacht eerst aan het volgende omloopschandaal. De link naar Blatter en Platine was gauw gelegd. Gelukkig waren de mannen winnaar geworden van, daar is ie weer, de verloting. De geruchten gingen al dat ze zo’n beetje alle loten opgekocht hadden. Zij moesten het deze middag van geluk hebben. Dat hadden de elf mannen op het veld vandaag niet nodig.

Ruurlo kan zich opmaken voor drie thuiswedstrijden op rij. Allereerst is er dinsdag 20 oktober de wedstrijd tegen de Keyenborgse Boys. Dit in het kader van de Achterhoek Cup. Aanvang 20:00 uur Dan wordt er zondag 25 oktober voor de beker gespeeld tegen het Hengelose Barbaros. Een week later staat de derby tegen het Borculose Reunie op het programma. Beide wedstrijden op zondag beginnen om 14:00 uur. Hopelijk mogen we u kunnen begroeten op ons prachtige sportpark aan de Fürstenauerstraat.