VV Ruurlo treft komend seizoen bijna louter Twentse tegenstanders

Niet meer naar Hengelo (G.) maar naar Hengelo (O.)

Door Jan Hendriksen

RUURLO – De KNVB heeft VV Ruurlo een grote verrassing bezorgd. Voor het komende seizoen is de club ingedeeld in de derde klasse A die behalve FC Trias (Winterwsijk) uitsluitend uit Twentse clubs bestaat.

Al 25 jaar lang heeft de KNVB afdeling Oost op de zondag vier derde klassen. De Achterhoekse clubs, waaronder ook VV Ruurlo, waren veelal ingedeeld in de derde klasse C en vorig seizoen in de derde klasse B, met de Liemerse verenigingen. De onderverdeling van deze derde klassen kan dit seizoen grofweg gemaakt worden tussen clubs uit de regio Twente/Salland (3A), Achterhoek/Liemers (3B), Nijmegen/Arnhem (3C) en Veluwe/Zutphen/Deventer (3D). Met uitzonderingen als VV Ruurlo. Met het verplaatsen van deze club naar de derde klasse A heeft de KNVB alvast een voorschot genomen op de ontwikkelingen in de komende twee seizoenen, waarbij veel clubs (ook in Twente) naar de zaterdag gaan en de piramide topzwaar is geworden.
De ploeg van trainer Jan Lorse van VV Ruurlo is voor het komende seizoen ingedeeld bij Avanti Wilskracht uit Enschede, Barbaros uit Hengelo (O), DSVD (Deurninger Sport Vereniging Deurningen) uit Deurningen, FC Trias (Winterswijk), Fleringen, Luctor et Emergo uit Almelo, MVV’29 uit Harbrinkhoek, RSC uit Rossum, SV Vasse, Saasveldia uit Saasveld, TVO (Tot Vriendschap Opgericht) uit Hengelo (O), Vogido (Voor Ons Genoegen Is Dit Opgericht) uit Enschede en WVV’34 (Wegdamse Voetbal Vereniging) uit Hengevelde. Dus komend seizoen geen ‘reisjes’ meer naar Hengelo (G) (PAX) maar Hengelo (O)  en niet meer naar Doetinchem (VV Doetinchem en VIOD) maar naar Enschede en Almelo.

Verbaasd
“Toen ik de indeling zag voor komend seizoen was ik als trainer zeer verbaasd”, zegt hoofdtrainer Jan Lorsé. “Wij hadden zeker verwacht dat we in de derde klasse B zouden blijven met aanvulling van Concordia, Viod, FC Bergh en Dinxperlo. Ik wist natuurlijk wel dat de competities op de schop gingen in verband met de herindelingen en dat er een strengere promotie /degradatie zou komen. Voor mijzelf is dit natuurlijk ontzettend jammer omdat ik de tegenstanders uit de derde klasse B erg goed ken. De tegenstanders voor volgend seizoen zijn helemaal nieuw voor mij en voor de club grotendeels ook. Aan de andere kant is het ook wel weer een mooie nieuwe uitdaging met onze mooie jonge groep. We moeten zien dat we aankomend seizoen in deze nieuwe klasse onze doelstelling weer gaan halen. En dat zal hopelijk het linker rijtje zijn. En dat we vandaar uit weer verder door kunnen bouwen”, aldus Lorsé.