VV Ruurlo opnieuw ingedeeld in derde klasse C

Trainer Wouter Schouten: “Het is altijd lastig in te schatten hoe sterk de competitie is’

RUURLO – Het is geen verrassing. Het eerste elftal van VV Ruurlo is het seizoen 2020-2021 opnieuw ingedeeld in de derde klasse C van het district Oost van de KNVB.

Tegenstanders voor VV Ruurlo komend seizoen, dat op zondag 21 september van start gaat, zijn DVV (Duiven), VV Doetinchem, FC Trias (Winterswijk), VV, Gendringen, HC’03 (Drempt), OBW (Zevenaar), Pax (Hengelo G). SC Rheden, SML (Arnhem), Sportclub. Lochem, VVO (Velp), Witkampers (Laren) en VV Montferland (Zeddam). Ten opzichte van afgelopen seizoen dat niet werd uitgespeeld in verband met de corona crisis is dit bijna een identieke indeling. Alleen het gepromoveerde VVG ‘25 (Gaanderen) ontbreekt. Daarvoor in de plaats is SML en VV Genderingen in de derde klasse C ingedeeld. Trainer Wouter Schouten van VV Ruurlo: “Zoals hierboven al wordt vermeld zijn er geen verrassingen in 3C. SML is een oude bekende voor Ruurlo en ook Gendringen die vanuit de vierde klasse gepromoveerd is hebben we in het verleden al eerder tegen gespeeld. Het is altijd lastig in te schatten hoe sterk de competitie is aangezien er bij elke club wel spelers vertrekken en worden aangevuld met nieuwe spelers. De vraag is, welke selectie heeft het dikste jasje uit gedaan? Promovendus Gendringen schat ik in ieder geval hoog in, zij hadden vorig jaar al een sterk elftal en ze hebben enkele versterkingen uit de hoofdklasse erbij gekregen.” Voor de VV Ruurlo spelers die hebben aangekondigd te gaan stoppen met voetballen is het ook een bijzonder geweest. In ieder geval niet het slotjaar waar ze op gehoopt hadden. Wouter Schouten; “Afgelopen zaterdag hebben we daarom Niek Sprukkelhorst, Koen Hoijtink en Maikel Janssen extra in het zonnetje gezet tijdens de jaarlijkse seizoensafsluiting.”

‘Corona Proof’ trainen

Na een bijzondere corona tijd waarin de eerste selectie van VV Ruurlo in eerste instantie weinig bij elkaar is geweest heeft men de laatste weken weer kunnen trainen. ‘Corona Proof’ trainen is gelukt maar je mist toch wel het spel element. Met name het ‘toetje’ van de training, de eindpartij, werd gemist door de spelers. Ten opzichte van vorig seizoen zal onze voorbereiding op het nieuwe seizoen twee weken langer zijn. Door de corona periode is het algehele uithoudingsvermogen van de groep lager dan aan de start van vorig jaar. Deze proberen we weer recht te trekken door twee weken eerder te starten”, aldus Wouter Schouten.