VV Ruurlo op weg naar rookvrij

In het afgelopen jaar hebben we als VV Ruurlo jullie mening gevraagd over roken op ons sportpark. Mede met die input hebben wij als Bestuur besloten de eerste stap te zetten naar een rookvrij sportpark. VV Ruurlo is een belangrijke omgeving in het leven van onze opgroeiende kinderen. We geven kinderen graag het goede voorbeeld. We zetten daarom vanaf zaterdag 10 augustus 2019 de eerste stap naar een rookvrij sportterrein. Hiermee beschermen we de jeugd tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken. Zo biedt VV Ruurlo iedereen een gezonde en veilige sportomgeving.

Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Zien roken, doet roken. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Roken en sport passen niet bij elkaar.

Vanaf Zaterdag 19 augustus zijn wij op de zaterdagen rookvrij (tot 15.00 uur). Iedereen is en blijft welkom op onze vereniging, ook rokers! We vragen rokers om buiten het zicht te roken. De entree en plekken binnen ons sportterrein, zoals langs de lijn en het terras zijn rookvrij. We zullen aan de achterkant van de kantine een rookplek creëren.

Op het sportpark zullen we borden en doeken plaatsen, waar wij iedereen vragen om niet te roken op ons sportpark. In eerste instantie dus op de zaterdagen, maar uiteindelijk willen wij naar een volledig rookvrij sportpark. Wij gaan dit gefaseerd invoeren, zodat iedereen er aan kan wennen.

Hou de website van de VV Ruurlo in de gaten en kijk ook voor achtergrondinformatie op www.rookvrijegeneratie.nl/sport