VV Ruurlo loopt komend seizoen Achterhoekse derby’s mis

RUURLO – Tot verrassing en tot teleurstelling van enkele supporters is het eerste elftal van voetbalvereniging Ruurlo voor het seizoen 2017-2018 door de KNVB ingedeeld in de derde klasse B van het district Oost. Daardoor loopt het de derby’s tegen SV Grol uit Groenlo, PAX uit Hengelo en Keijenborgse Boys in derde klasse C mis die grotendeels uit Achterhoekse, Liemerse en Arnhemse clubs bestaat. Daarentegen spelen de geel-zwarten onder leiding van trainer Wouter Schouten komend seizoen wel tegen bijvoorbeeld oude bekenden als Sportclub Lochem, Warnsveldse Boys en Witkampers uit Laren.

Ook trainer Wouter Schouten had graag gezien dat het gepromoveerde VV Ruurlo in de derde klasse C was ingedeeld. “We hadden graag naar de duels tegen onder meer PAX, Grol, Keijenburgse Boys, AD’69 (Aalten), VIOD (Doetinchem), FC Trias (Winterswijk) en Genderingen uitgezien. Nu spelen we tegen onbekende tegenstanders als Albatross (Ugchelen), KCVO (Vaassen), Wijhe ‘92, Helios (Deventer), SV Zwolle en Twenthe (Goor). Voor deze clubs zijn we de grote onbekende. En dat kan ook een voordeel zijn”, zo verklaart Schouten. Schouten heeft inmiddels uitgezocht dat er vijf clubs uit de derde klasse B op natuurgrasvelden spelen en negen op kunstgras. “Dat is een groot verschil ten opzichte van de derde klasse C waar grotendeels de clubs nog op natuurgras spelen. En of dat een voordeel is? Dat weet ik niet.” De eerste competitieronde wordt op zondag 24 september gespeeld.

Indeling

De indeling van de derde klasse B van het district Oost van de KNVB ziet er voor het seizoen 2017-2018 er als volgt uit: Albatross (Ugchelen), SV Colmschate, Eerbeekse Boys, Heeten, Helios (Deventer), KCVO (Vaassen), Sportclub Lochem, VV Ruurlo, Turkse Kracht (Deventer), Twenthe (Goor), Warnsveldse Boys, Wijhe ’92, Witkampers (Laren) en SV Zwolle.