Henk Klanderman Toernooi sfeervol afgesloten

De vierde editie van het Henk Klanderman toernooi van voetbalvereniging Ruurlo is door De Sleppers gewonnen. Het toernooi op sportpark ‘t Rikkelder vond afgelopen maand op vijf speelavonden plaats. Afgelopen zondag was de slotdag van het toernooi. De 120 deelnemers begonnen ‘s morgens op het sportpark met een gezamenlijk ontbijt. Na afloop van de wedstrijden genoten de voetballers van een barbecue.

Door Jan Hendriksen

De teamnamen van de acht team die deelnamen aan het toernooi, dat vernoemd is naar Lid van Verdienste Henk Halfman, waren dit jaar gerelateerd aan lokale muziekgroepen (De Sleppers, De Daltons, Völle Wille, De Schaddenstekkers en The Spitfires), DJ’s (Foeli en De Tijdbrekers) en de plaatselijke muziekvereniging Sophia’s Lust. Het toernooi waarbij in de vorm van zeven tegen zeven werd gespeeld, kende een aantal opvallende spelregels. Zo werd de aloude traditie van drie corners penalty gehanteerd en telde een doelpunt die door een vrouw gescoord werd dubbel.
Een team van vier ‘wijze mannen’, bestaande uit Gerrit Ruumpol, Hans Voskamp, Tonnie Verhoeven en Peter Wiggers beoordeelden verschillende spelmomenten. Zo scoorde Dennis Pardijs het mooiste doelpunt en werd Jelle de Haan uitgeroepen tot winnaar van de ‘mooiste redding’ van het toernooi. Tot grootste ‘blunderaar’ werd Wilco te Veldhuis uitgeroepen: hij schoot in een wedstrijd drie maal hoog over het doel. Tot beste leider werd Hennie Bokstart benoemd. Hij begreep het allerbeste waar het toernooi om ging: gezelligheid.
Tot het meest bijzondere moment werd het moment van Martijn Eggink uitgeroepen. Eggink schoot op doel en verloor zijn voetbalschoen die tegen het raam van de kantine belandde. Maar de bal kwam door de actie wel in het doel terecht. Tijdens het toernooi vond er met medewerking van de Ruurlose keurslager Kuenen een ‘gehaktballentest’ plaats.
Op de slotdag zorgde de Ruurlose zanger Hein Migchelbrink (The Spitfires) voor een onverwachts optreden.