VV Ruurlo E1 op toernooi in Oss.

Eindelijk was het dan zover. Het langverwachte voetbaltoernooi in Oss stond voor de deur. Top Oss Cup, Georganiseerd door Euro-Sportring.  De mannen van E1 met als gastspeler Jurre (plekkie) kunnen niet wachten om af te reizen. 4 dagen zullen ze van huis zijn om samen een fantastisch weekend te hebben en vooral genieten en plezier te hebben met elkaar. Maar ook voetballen natuurlijk, daarvoor reizen ze af naar Oss. Donderdag 5 mei rond 16.00 uur wordt er verzameld bij ons sportcomplex. De spelers staan te trappelen om te gaan, de bepakking en de spelers worden vakkundig en gecontroleerd verdeeld over de aanwezige auto’s onder toezicht vaan coach Casper. Het blijft toch altijd maar weer een hele klus om 9 van die “schoffies” in het gareel te houden en zeker als je er 4 dagen mee onder de pannen bent. Maar zoals we het hele seizoen gewend zijn zal de coach dit prima regelen en sturen op zijn Caspers!! Duidelijk, correct, eerlijk en zeker in voor een dolletje als de situatie het toelaat!

Aangekomen in Oss, nadat Casper zijn snoepvoorraad in Zelhem al geplunderd was…worden onze “sterren”aangemeld en kunnen we naar onze verblijfplaats. Een mooie locatie in het bos waar de jongens zich prima kunnen vermaken. Na de indeling van de kamers en het uitpakken van de bagage wordt er nog wat gespeeld en gevoetbald voordat de jongens om 22.30 uur op appèl kunnen bij Casper en naar de kamers worden gedirigeerd om daar te rusten [NOT] voor de aftrap van het toernooi de volgende dag. Dit fenomeen van voorbereiden zal zich nog 2x herhalen.

Vrijdagmorgen: De jongens staan te popelen om af te trappen en mogen zich opmaken voor de 1ste wedstrijd van de dag. De tegenstanders kwamen van BW Hollage uit Duitsland. Om 11.15 uur klinkt het eerste fluitsignaal  en ze zijn gestart. Toch gaat het nog wat stroef en de wedstrijd wordt verloren met 4-0. Beetje een dompert, maar Casper praat de jongens moed in en ook de intussen aangekomen moeders die onderweg door de tom-tom naar het verkeerde Oss waren gestuurd. Ach ja, vrouwen die navigeren maar dit geheel ter zijde! De 2de tegenstander kwam uit Nederland CHC, deze wedstrijd werd ruimschoots gewonnen met 3-0 en het had nog veel meer kunnen zijn als het vizier wat scherper had gestaan. Ondertussen moesten er ook nog penalty,s worden genomen voor de “penaltybokaal”. Eerst tegen jongens uit Polen “Pikarska Debica en daarna tegen de Duitsers sg L.O.K. Dit deden ze niet onaardig en er werden hele mooie gescoord en fantastische reddingen verricht door  onze keeper Lars. De 3de wedstrijd was tegen de Belgen KFC Pulle, deze werd ook ruimschoots gewonnen met 4-0 door onze kanjers. Zo werd de eerste dag afgesloten met een mooie 2de plaats.

Zaterdagmorgen: na het fenomeen slapen gaan, wat overigens voor sommigen al een stuk makkelijker ging dan de 1 ste avond, werd er op zaterdagmorgen eerst weer een stevig ontbijt genuttigd om er weer vol voor te gaan. Na een lekkere warming-up klinkt de fluit weer voor de 1ste wedstrijd, tegenstanders waren de jongen van Pr. Irene uit Nederland. De jongens werden positief aangemoedigd door vele ouders, opa’s en oma’s en overige supporters. Helaas worden de 1ste en de 2de wedstrijd van de morgen verloren. Niet getreurd! Na een heerlijke gezamelijke luch hebben de jongens weer genoeg energie getankt om vervolgens de 3de wedstrijd van de dag te spelen tegen de Belgen deze wedstrijd werd gewonnen met 4-0. De laatste wedstrijd van het toernooi ging om de 9de of 10de plek. Tegenstanders waren de thuisclub Cito uit Oss. De wedstrijd werd gewonnen met 1-0. Dit wel op het tandvlees want het was dat weekend snikheet en dat hakte er flink in bij de “gastjes”. Een 9de plek van de 24 deelnemende ploegen op het toernooi is een welverdiend eindresultaat waar de jongens trots op mogen zijn. Onze dank gaat dan ook zeker uit naar de sponsoren van dit weekend. Namelijk BAKKERIJ  OUDE WESSELINK die de  broodjes verzorgden, KREMER VERSPREIDING RUURLO die zorgde voor een bijdrage waarvan de drankjes en lekkernijen gekocht konden worden en de SUPERCOOP die ook zorgde voor gevulde buikjes in de avonduren. Nogmaals ALLEN DANK hiervoor.

Zondagmorgen: De bedden worden weer afgeruimd en de tassen ingepakt. De jongens zijn moe maar voldaan en hebben ook wel weer zin om af te reizen naar ons Reurle. Het is goed zo 4 dagen plezier!! Namens alle ouders willen wij iedereen bedanken die dit fantastische weekend mogelijk hebben gemaakt maar vooral de coach Casper die de “gastjes”toch maar 4 dagen in het gareel heeft moeten houden en dit weer voortreffelijk heeft gedaan, waarvoor Hulde!!