VV Ruurlo 1 – Terborg 1 (1-3)

Donderdagavond 1 oktober werd de wedstrijd tegen Terborg gespeeld. Deze wedstrijd was doordeweeks i.v.m. de kermis in Terborg. De omstandigheden waren prima en na de uitstekende pot tegen VIOS Beltrum waren de verwachtingen hoog gespannen. Winst vanavond op Terborg zou wel heel welkom zijn. Dan was er definitief aansluiting bij de kopgroep in 4C.

De wedstrijd, die onder leiding stond van scheidsrechter Meekes, zou bijna geen doorgang kunnen vinden omdat beide teams met zwarte sokken speelden. Omdat Terborg, als uitspelende ploeg, geen andere kleur sokken bij zich had moest op inventieve manier een oplossing worden gezocht. Door de sokken met witte tape te sieren was het voor de leidsman in ieder geval acceptabel en kon de wedstrijd gelukkig gewoon doorgaan. Terborg begon fel en wist Ruurlo al snel onder druk te zetten. De spitsen van Terborg waren in die fase een ware plaag voor de defensie van Ruurlo. Al in de 6e minuut werd er vol op de paal geschoten. Ruurlo had echter in deze moeilijke fase op voorsprong moeten komen maar aanvaller Jordi van der Knoop schoot de bal voorlangs i.p.v. tussen de palen. Na tien minuten was Ruurlo opnieuw gevaarlijk maar de vrije trap van Tom Klein Wassink was net iets te hoog voor spits Wout Meutstege. In de 13e minuut een vrije trap voor Terborg. Koen Hoijtink leek de bal met zijn borst te spelen maar scheidsrechter Meekes zag er een handsbal in. De vrije trap werd uitstekend genomen door Rik Bekken en sloeg achter de verbouwereerde keeper Dennis Pardijs tegen de touwen. 0-1. Ruurlo had vanuit de aftrap meteen de kans om de achterstand weer ongedaan te maken. Het was opnieuw van der Knoop die een geweldige kans gekeerd zag door de keeper van Terborg. In de rebound schoot Maikel Janssen vol op de binnenkant van de paal. Als het dan niet mee zit dan gaat zo’n bal er dus niet in. Even later komt de snelle rechtsbuiten van Terborg, Jesse Ikink, binnendoor bij linkerverdediger Sander Krabben. Hij weet de bal in de verre hoek achter de kansloze Pardijs te schieten. Toen na een halfuur door die zelfde rechtsbuiten, een assist gegeven werd op Cas Bekken leek de wedstrijd al gespeeld. Ruurlo liet zich echter van zijn beste kant zien en de mouwen werden opnieuw opgestroopt. Maikel Janssen schoot even later over. Ruurlo pakte voor rust nog twee keer geel. In mijn ogen wat zwaar gestraft. Tom Klein Wassink en Koen Hoijtink kunnen een reprimande van de K.N.V.B. in de brievenbus ontvangen.

In de rust werden de koppies weer scherp gezet. Wat gebeurd is, is gebeurd. Ook PSV wist die avond ervoor uit kansloze positie er in de tweede helft nog een wedstrijd van te maken. De geelzwarten gingen vol in de aanval en zetten de Terborgse verdediging regelmatig met de rug tegen de muur. Er mankeerde maar één ding aan. De bal wilde niet in het mandje. Toch wist Ruurlo de 1-3 te maken. In de 69e minuut was het Hoijtink die een fantastische pass verstuurde op van der Knoop. Met enig fortuin verdween de bal in de verre hoek achter keeper Gijs Wormskamp. Trainer Robert Grauwde wisselde om met verse krachten te proberen de Terborgse muur te slechten. Bas Engelberts kwam erin voor de altijd hardwerkende en moegestreden Wout Meutstege. Aanvoerder Wouter Schouten moest even later geblesseerd van het veld en werd vervangen door naamgenoot Anouar Schouten. Ook Terborg kan de gang naar de brievenbus maken om daar twee gele prenten uit te halen. Oner Yilmaz en Tim Wormskamp werden in het notitieblokje vastgelegd. Hoijtink had de kans om de aansluitingstreffer te maken maar zijn schot ging net naast. Ruurlo probeerde van alles en ging achterop 1 op 1 spelen. De fysiek- en kopsterke Sprukkelhorst werd naar het front gestuurd. Maar ook hij kon niets meer veranderen aan de 1-3 achterstand. Van der Knoop pakte nog even een gele kaart mee en werd vervangen door de jeugdige Koen Meutstege. Maar ook hij wist het net vandaag niet te vinden. Meekes trok en passant nog een gele kaart voor verdediger Niek Sprukkelhorst. Zoals

al eerder aangegeven waren dat er een paar te veel van het goede. Terborg kon opgelucht Kermis gaan vieren en liet Ruurlo in mineur achter. Het zal zijn wonden moeten likken en zich weer moeten opladen voor de volgende wedstrijd. Op 11 oktober staat de uitwedstrijd tegen KSH op het programma. Het verzorgde spel zal toch een keer tot resultaat moeten leiden. Het zou mooi zijn als dat tegen KSH gaat gebeuren. De wedstrijd tegen de club uit Harreveld begint om 14:00 uur. Hopelijk komen er vele supporters naar sportpark ’t Hach om onze jongens aan te moedigen. Ook als het wat minder gaat is het voor onze jongens erg belangrijk dat ze kunnen rekenen op de steun van onze fantastische supporters.