Meiden MB1 Delven het onderspit tegen MEC Bredevoort MB1

Doordat er in Winterswijk de traditionele volksfeesten waren kon pas afgelopen dinsdagavond eindelijk de 1e bekerwedstrijd in en tegen MEC Bredevoort MB1 gespeeld worden. Na een klein misverstand (moeten we nu op het veld in Miste zijn of in Bredevoort) kon rond kwart voor 8 dan eindelijk afgetrapt worden.

MEC Bredevoort had haar 1e wedstrijd uit tegen Grol al gewonnen, en zij starten dan ook als favoriet. In de 1e minuten bleek dat ook wel, want onze meiden moesten terug en stonden onder stevige druk. Na 10 minuten kwam MEC op een op dat moment verdiende voorsprong; knullig balverlies rond de 16 meter werd efficiënt afgestraft. (1-0)

Maar als je zou denken dat dit dan bevrijdend zou werken voor de meiden van MEC, dan kwam je bedrogen uit. Onze meiden gooiden de schroom van zich af en wisten het spel van Bredevoort te ontregelen op het middenveld. Meer balbezit en meer gericht naar voren wat na 20 minuten resulteerde in de verdiende gelijkmaker. Over rechts ontving Michelle de bal, speelde haar tegenstandster uit, en gaf een op maat gegeven pass over de verdediging van Bredevoort heen, waaruit Floor doeltreffend uithaalde en de bal achter de kansloze keepster van MEC schoot (1-1).

Daarna golfde het spel op en neer in een zéér aantrekkelijke 1e helft (typisch zo’n bekerwedstrijd) waarbij Manon zich enkele malen goed onderscheidde door mooie ‘manhaftige’ reddingen. Ook Ruurlo kreeg haar kansen met schoten van Michelle, Nicole en een grote kans voor Floor op de 1-2. Echter 1 minuut voor rust kwam Bredevoort vanuit het niets op voorsprong; uit een counter kwam de spits van MEC vrij voor het doel te staan en ondanks een moedige poging van Mégan en Manon om de bal nog te keren, verdween de bal in het doel (2-1).

Na de thee hetzelfde beeld; beide partijen aan elkaar gewaagd, en er moest een klein foutje van de kant van Ruurlo aan te pas komen om MEC aan grotere voorsprong te helpen; een terugspeelbal op de keepster leidde tot commotie (wel of niet oprapen met de hand); Deze werd door Manon weggewerkt maar werd opgepikt door een speelster van MEC, die daarna ook met een mooie trap de 3-1 op het bord zette.

Conditioneel kreeg Ruurlo het ook moeilijker in deze fysieke bekerwedstrijd en daar wist de behendige nr. 14 van MEC Bredevoort van te profiteren. Zij zette een medespeelster mooi vrij voor het doel via een steekpass (4-1) en scoorde daarna zelf ook nog door matig verdedigen af te straffen (5-1). Ruurlo bleef echter niet geheel ongevaarlijk ook omdat de tegenstander ook vermoeid raakte. Een paar gevaarlijke corners van Yentl leidde enkele keren tot hachelijke situaties voor het doel van MEC. Uiteindelijk kreeg Ruurlo nog wel loon na werken want een afstandsschot van Yentl verdween in de rechterhoek tot verbazing van de doelvrouw van MEC. (5-2). Daarna was de koek op voor beide ploegen en floot de scheidsrechter voor het einde van deze leuke bekerwedstrijd.

Zaterdag 5 september om 14.30 uur spelen de meiden van Ruurlo MB1 hun 2e bekerwedstrijd thuis tegen Grol MB1, waarna op dinsdagavond 8 september om half 7 ’s avonds Winterswijk MB1 naar Ruurlo komt.