VV Oeken – VV Ruurlo 22 september

De Achterhoek Cup wordt dit jaar voor de vierde keer gespeeld. Ook Ruurlo doet weer mee in deze strijd. Ruurlo zit in een poule met VV Oeken, Dinxperlo en Keijenborgse Boys. De eerste wedstrijd moest uit gespeeld worden in het pittoreske Oeken. Deze buurtschap, bekend om café “De Vrolijke Frans” was deze avond gastheer. De grasmat van de plaatselijke VV lag er prima bij. Dat kun je de mensen uit de agrarische buurtschap wel toevertrouwen. Het licht daarentegen was van een abominabele kwaliteit. Zou prima passen bij een romantisch avondje schaatsen op de plaatselijke ijsbaan. Om te voetballen echter was het bij kants levensgevaarlijk. De enigszins nachtblinde leider van Ruurlo had er wel behoorlijk last van. De Oekense Zebra’s wilden in ieder geval wel voetballen en maakten het onze jongens wel lastig. Toch wist Ruurlo te scoren. Op onverklaarbare wijze kreeg Koen Hoijtink de bal. Hij passeerde wat Oekense spelers en wist, enigszins op de tast, het net te vinden. Oeken, uitkomend in de vierde klasse zaterdag liet zien toch behoorlijk te kunnen ballen want ze kwamen er af en toe toch gevaarlijk uit. Roy Brekveld was, helaas voor de Oekense Mannschaft, in een prima vorm en wist zijn doel schoon te houden. Het spel speelde zich hoofdzakelijk af op het middenveld. Dat was nou net het stuk waar het bijna geheel donker was. Ondergetekende was dan ook niet in staat om de nuances van het spel te volgen.

In de tweede helft kwamen Martijn Assinck en Bas Koopman van het tweede binnen de lijnen. Ruurlo, geplaagd door blessures en doordeweekse activiteiten van sommige spelers, kan altijd terugvallen op deze mannen. Ze vielen prima in voor aanvoerder Schouten en eerste jaars A-speler Koen Meutstege. Broer Wout wist diep in de tweede helft nog wel het doel te vinden. Een voorzet van rechts werd fantastisch binnen geschoten door de hard werkende en sleurende Meutstege. De 0-2 was een prima uitslag maar het meest belangrijke was dat er geen blessures bij waren gekomen. De lampen werden uitgeblazen en Ruurlo ging met de drie punten in de pocket weer huiswaarts.

ruurlo1