Ruurlo – KSV 20 september

Ruurlo moest zondag 20 september aantreden tegen KSV. De club uit Vragender wist in de eerste twee duels niet te scoren en stond dan ook onderaan in 4C. Ruurlo wist slechts één punt te bemachtigen tegen Marienveld. Zowel voor Ruurlo als voor KSV was het een belangrijke wedstrijd om de aansluiting enigszins te behouden richting middenmoot.

Al in de 1e minuut was Bas Engelberts dicht bij een doelpunt maar zijn schot ging voorlangs. Even later was het KSV dat een grote mogelijkheid krijg. Sander Krabben kon de bal gelukkig ruimen voor Ruurlo. Na een kwartier was Tom Klein Wassink bijna bij de openingstreffer. De kansloze keeper van KSV, Pascal Wolterink zag de bal op de lat vallen. KSV kwam direct daarna levensgevaarlijk voor keeper Dennis Pardijs. Maar goalgetter Erwin van de Wolfshaar zag zijn doelpunt afgekeurd door scheidsrechter Oude Wolcherink. Even later was het aan de andere kant ook weer bijna raak. Nu was het Niels Ooyman die, na goed doorgaan van Engelberts, zijn schot over zag gaan.

Ruurlo was in deze fase beter dan de gasten uit Vragender. Sander Krabben zag een prima individuele actie uit één spatten op de paal. Uit de corner werd bijna gescoord door centrale verdediger Niek Sprukkelhorst. Wolterink lag echter op de goede plek en wist de bal te pareren. Uit de tegenaanval wist KSV wel te scoren. Uit het niets kwam de onverdiende 0-1 op het bord. Ruurlo probeerde voor rust nog de verdiende gelijkmaker te scoren , Maikel Janssen schoot nog hard voor langs en Koen Hoijtink wist vlak voor rust voor de derde! keer het houtwerk te raken. Opnieuw stond de lat een doelpunt in de weg.

Na rust was het hoofdzakelijk Ruurlo dat het spel maakte. Jordi van der Knoop zag een 100 % kans gestuit door de goalie van KSV. Hij schoot te slap in op een uitstekende pass van Janssen. De gebroeders Wout en Koen Meutstege kwamen erin voor de opnieuw uitstekend spelende Ooyman. Er moest namelijk wat geforceerd worden. De ongelukkig spelende Engelberts werd ook naar de kant gehaald. Koen Meutstege, nog maar 17 jaren jong, wist gelukkig wel het net te vinden. Gerechtigheid bestaat gelukkig nog in het voetbal. Anouar Schouten kwam er nog in voor van der Knoop. Veel gebeurde er niet meer en KSV was dolgelukkig met het eerste punt in deze competitie. Ruurlo zal de komende weken moeten bewijzen waarom zo opnieuw deze competitie als één van de titelkandidaten werd bestempeld. Er is echter nog veel werk te doen voor trainer Robert Grauwde. Aanstaande dinsdag staat het duel tegen VV Oeken op de kalender in het kader van de Achterhoek Cup. Daarna volgt op zondag 27 september de wedstrijd tegen VIOS Beltrum. Vorig jaar gingen de Geel-zwarten nog op hun neus. VIOS was toen met 2-1 te sterk. Hopelijk kan Ruurlo tegen VIOS de eerste driepunter van dit seizoen scoren.