Voorbeschouwing VV Ruurlo – VVO

VV Ruurlo neemt het Tweede Paasdag in het thuisduel op sportpark ‘t Rikkelder tegen VVO op.

VVO is onder de naam Olympia in maart 1901 opgericht en was een van de eerste voetbalverenigingen in de regio. VVO is een Velpse vereniging, de oudste van de gemeente, maar al vanaf het begin had de club sterke banden met Rozendaal. VVO draait dit seizoen een goed seizoen. Hebben zich eerder veilig gespeeld dan verwacht. Vorig seizoen eindigde de ploeg op een tiende plaats in de derde klasse C en momenteel staan ze in het linkerrijtje waar ze terug te vinden zijn op een zevende plaats. De uitwedstrijd ging voor VV Ruurlo met 2-1 verloren. Ruurlo kwam al snel met 2-0 achter waar het dus nog de tijd had om minimaal gelijk te spelen. Hoewel Ruurlo de tweede helft flink veldoverwicht had verdedigde VVO  met hand en tand de voorsprong. Hoewel VVO op een zevende plaatst staat lijkt het wel in niemandsland te zijn belandf. Er kan niet meer om de prijzen worden gespeeld en naar beneden hoeven ze ook niet meer kijken. Seizoen uit voetballen dus.

Voor Ruurlo ligt er nog een uitdaging. Vandaag moet er gewonnen worden en dan wacht de cruciale wedstrijd tegen MvR op donderdag 25 april om een rechtstreekse degradatie of de nacompetitie te kunnen ontlopen. Deze wedstrijd is naar voor gehaald in verband met Koningsdag. Sterkhouder Niek Sprukkelhorst is weer terug gekeert in de selectie van VV Ruurlo. De ervaren kracht achterin zat tegen Pax een schorsing uit. Ook Wiebe ter Haar heeft zich weer aangesloten bij de selectie na zijn blessure..We wensen beide elftallen en de supporters een prettige en sportieve wedstrijd toe.