Voorbeschouwing VV Ruurlo – VV Witkampers

‘We moeten het tempo hoog houden en daar het verschil mee maken’

Er staat zondagmiddag 11 maart met het duel tegen VV Witkampers een onvervalste ‘streekderby’ op het programma voor het eerste elftal van VV Ruurlo. Ongetwijfeld zullen talrijke toeschouwers van VV Witkampers uit Laren naar Ruurlo komen. De return van de in de derde klasse B spaarzame ‘derby’s’ voor VV Ruurlo staat alweer op het programma terwijl VV Witkampers na de 2-0 overwinning thuis op VV Ruurlo (zondag 5 november) pas drie competitie wedstrijden heeft gespeeld! Er is dan ook een behoorlijke scheefgroei in de competitiestand ontstaan in de amateurvoetbalwereld. Met name Witkampers loopt met pas tien gespeelde duels vier wedstrijden achter. Zij zullen in april op maar liefst drie donderdagavonden moeten inhalen. Een zware klus ligt dan ook voor de Larenaren in het verschiet. VV Ruurlo ligt daarin tegen keurig op schema. De geel-zwarten hebben een goede reeks achter de rug. Met een gelijk spel en drie overwinningen op rij kwam men goed voor de dag. Vorige week kon hier echter geen vervolg aan gegeven worden. Met een nipte nederlaag verloren zij 1-0 van de huidige de koploper Helios Deventer. Een punt was minimaal terecht geweest. Coach Wouter Schouten van VV Ruuurlo kan over een fitte selectie beschikken. “We hebben iedereen fit. Dit maakt de groep sterk en je ziet het niveau op de trainingen dan ook omhoog gaan. We geven de laatste wedstrijden  weinig weg. We moeten het tempo hoog houden en daar het verschil mee maken”, aldus Schouten.

Interessant

Waar VV Ruurlo steeds minder doelpunten weg geeft zien we bij de wit-zwarten uit Laren het omgekeerde. Zowel in de competitie als in de Achterhoek Cup laat de ploeg de laatste weken steekjes vallen als het gaat om tegentreffers. Maar daar wil de ploeg van trainer Gerrit Brouwer tegen VV Ruurlo ongetwijfeld een halt aan toe roepen. VV Witkampers kan tegen Ruurlo niet beschikken over Jordy Woestenenk (vakantie) en Christian Beuzel en Koen de Jongh (geblesseerd). Al met al een interessante ontmoeting. VV Ruurlo zal bij een overwinning zich stevig nestelen in de top vijf van de derde klasse B. En dat had men voor aanvang van de competitie niet kunnen dromen.

We wensen beide elftallen en de supporters een prettige en sportieve wedstrijd toe.