Voorbeschouwing VV Ruurlo – SC Rheden

Zondag 25 november is Sportcombinatie Rheden te gast in Ruurlo. Een tegenstander waar tegen VV Ruurlo nog nimmer in competitieverband tegen speelde.

VV Ruurlo dat vorige week tegen het ‘s Heerenbergse MvR het goede gevoel van de wedstrijd in de week daarvoor tegen SV Grol wilde doorzetten speelde een ongelukkige wedstrijd. De eerste twintig minuten waren van goed niveau, daarna werd het slordig en kwam MvR in de wedstrijd. Op de juiste momenten scoorde zij wel terwijl VV Ruurlo de kansen die het kreeg niet benutte. De 1-2 viel nog via Lars van der Lecq maar die kwam voor de ‘geel zwarten’ te laat en het laatste gedeelte moest Ruurlo zelfs verder met tien man vanwege een blessure.

VV Ruurlo doet het zondagmiddag dan ook zonder aan aantal basisspelers die geblesseerd zijn. Sportcombinatie (SC) Rheden wist vorige week door een knappe overwinning bij het Arnhemse MASV (Malburgen) te klimmen op de ranglijst. Met name topschutter Patrick d’ Hulst moet in de gaten worden gehouden. De spits van SC Rheden wist dit seizoen het net al negen keer te vinden. Vorig seizoen eindigende SC Rheden als negende in de derde klasse C.

Sportcombinatie Rheden is op 1 juli 2016 ontstaan uit een fusie tussen VV Rheden en Worth Rheden. VV Rheden speelde in het het verleden van 1974 tot 1998 ruim twee decennia lang onafgebroken in de hoofdklasse B/C van de KNVB. Ook in het seizoen 2007-2008 en 2010-2011 speelde VV Rheden nog hoofdklasse. Maar nadat werd besloten om ‘niet meer te betalen’ daalde men af naar de lagere klassen van het district Oost. VV Ruurlo is gebrand om de drie punten in huis te houden. Men wil de nederlaag van vorige week namelijk ‘wegspoelen’.

We wensen beide elftallen en de supporters een prettige wedstrijd toe.

Selectie VV Ruurlo: Dennis Pardijs, Roy Brekveld, Niek Sprukkelhorst, Job Klootwijk, Tom Verbruggen , Lars van de Lecq, Stijn Smak, Maikel Jansen, Tom Klein Wassink, Koen Hoijtink, Larson Arendsen Raedt,  Wout Meutstege, Tom Meutstege, Maik van Toorn, Wiebe Leusink