Voorbeschouwing VV Ruurlo – PAX Hengelo

Op het wedstrijdprogramma van zondag 9 december prijkt voor de hoofdmacht van VV Ruurlo op sportpark ‘Rikkelder het duel tegen PAX uit Hengelo (G).

Waar VV Ruurlo in het verleden in de vijfde en zesde klasse van het district Oost van de KNVB speelde heeft Pax een andere historie. De blauw – witten uit Hengelo (G) speelden jaren lang eerste en tweede klasse. Tijden veranderen en inmiddels bevinden beide clubs zich in de derde klasse van de KNVB. De trainer PAX is geen onbekende. In het seizoen 2012/2013 en 2013-2014 was Rudi Vonk (44) uit Zelhem actief als hoofdtrainer bij VV Ruurlo waar hij als ‘pupil’ de huidige trainer van Ruurlo Wouter Schouten onder zijn hoede had. Op de ranglijst doen beide clubs bijna niets voor elkaar onder. PAX wat momenteel achtste staat heeft veertien punten verzameld en Ruurlo wat op de negende plek staat dertien punten. Ook het doelsaldo is nagenoeg gelijk. Na de nederlaag vorige week bij VVO gaat Ruurlo er alles aan doen om de drie punten thuis te houden. Ruurlo kan weer rekenen op sterkhouders Haiko Scheffer en Wiebe ter Haar. PAX heeft als doelstelling om dit seizoen bij de eerste zes te eindigen. “PAX heeft een smalle maar jonge leergierige selectie die potentieel heeft voor de toekomst”, zo verklaart trainer Rudi Vonk die ook volgend seizoen actief zal zijn voor PAX. Vonk ziet uit naar de wedstrijd tegen VV Ruurlo. “Ik onderhoud nog regelmatig contact met enkele mensen van VV Ruurlo. En met Wouter Schouten heb ik nog regelmatig contact.” Ondanks de afgelopen twee nederlagen heeft Vonk alle vertrouwen in een positief resultaat tegen VV Ruurlo. “In beide wedstrijden hebben we een goed spel laten zien. En dat geeft vertrouwen.” We wensen beide elftallen en supporters een prettige en sportieve wedstrijd toe.

Selectie VV Ruurlo: Roy Brekveld, Dennis Pardijs, Niek Sprukkelhorst, Job Kootwijk, Stijn Smak, Lars van de Lecq, Koen Hoijtink, Ted Boeijink, Wout Meutstege, Haiko Scheffer, Maikel Jansen, Tom Meutstege, Wiebe ter Haar, Tom Verbruggen en Tom Klein Wassink.

VRAGENLIJST PUPILLENTEAM VAN DE WEEK.

WELK TEAM ZIJN JULLIE?
JO 10-3

WAT ZIJN JULLIE NAMEN?
Birgit , Tygho, Jelle, Sverre, Thijs, Teun, Reinder en Lobke.

IN WELKE KLASSE SPELEN JULLIE?
Wij spelen in de 3 e klasse

WIE IS JULLIE TRAINER?
Onze trainers zijn Maurice, klaas, Patrick en Wilfred

WAAROM IS VOETBAL ZO LEUK OM TE DOEN?

Voetbal is zo leuk omdat je veel plezier hebt met elkaar.
En je nieuwe vrienden maakt.

WAT IS JULLIE MOOISTE WEDSTRIJDMOMENT?

Het doel punt van Sverre.

Door een harde schot van de tegenstander kreeg Sverre de bal tegen zijn knie.
Vervolgens ging Sverre met veel pijn aan zijn knie naar de grond.
Erg pijnlijk, maar de bal, vloog vanaf de middellijn met een grootte boog in het goal van de tegenstander.
Het moment dat de pijn bij Sverre weg ging , en hij in de gaten kreeg dat hij gescoord had.
Dit is ons mooiste wedstrijd moment

WAT VINDEN JULLIE LEUK OM TE DOEN BIJ VV RUURLO?

wedstrijden voetballen en gein hebben in de kleedkamers

WIE VINDEN JULLIE DE BESTE SPELER VAN RUURLO 1?
Stijn Smak

VOOR WELKE VOETBALCLUBS ZIJN JULLIE?
Ajax en Feyenoord

WIE IS DE BESTE VOETBALLER VAN DE WERELD?
Ronaldo

WAT WORDT DE UITSLAG VANDAAG?
2-1