Voorbeschouwing VV Ruurlo – Eerbeekse Boys

VV Ruurlo speelt vanmiddag zijn zeventiende wedstrijd van het seizoen. Inmiddels is er een enorme scheefgroei ontstaan in de competities Het verschil in het aantal gespeelde wedstrijden tussen Ruurlo en Eerbeekse Boys bedraagt drie. Maar er zijn zelfs grotere verschillen. Het Larense Witkampers ‘loopt’ maar liefs vijf wedstrijden achter.

VV Ruurlo staat inmiddels op een zesde plek en is na de onterechte nederlaag vorige week tegen Het Vaassense KCVO gebrand op een drie punter. Eerbeekse Boys staat na dertien speelrondes op een twaalfde plaats. Op 9 maart verscheen er een opvallend bericht op de website van Eerbeekse Boys: “Eerbeekse Boys komt jeugd tegemoet.” Na een ledenstemming heeft men namelijk gekozen om aan het eind van dit seizoen het zondagvoetbal met hun eerste twee elftallen te verlaten. Vanaf het seizoen  2018-2019 zal men met de prestatie-elftallen verder gaan op de zaterdag. In de zaterdagcompetitie speelde Eerbeekse Boys al me twee (recreanten) elftallen. “En daar worden er nu twee prestatie-elftallen aan toegevoegd”, zo verklaart leider Hans Klomp van het eerste zondagelftal. Of de terugtrekking van de ‘Boys’ consequenties heeft voor de degradatie regeling in de derde klasse B is nog onbekend.

VV Ruurlo gaat er vandaag (Palmzondag) er alles aan doen om de kater van vorige week weg te spoelen. “We hebben goede herinneringen aan de uitwedstrijd. Daar werd verdiend met 0-2 gewonnen”, zo verklaart VV Ruurlo trainer Wouter Schouten.  VV Ruurlo kan vanmiddag weer een beroep doen op Larson Arendsen Raedt en Maikel Jansen die vorige week beiden met een blessure aan de kant moesten toe kijken. We wensen beide elftallen en de supporters een prettige en sportieve wedstrijd toe