VIOS Beltrum 1 – VV Ruurlo 1 (1-4)

Op zondag 27 september stond de wedstrijd tegen Vios (Vooruit Is Ons Streven) Beltrum op het programma. De, voor deze keer, in het rood gehulde mannen van trainer Robert Grauwde snakten naar hun eerste overwinning. Na één nederlaag en twee gelijke spelen moest er vandaag gewonnen worden van de formatie van trainer Harold Gierman. Ruurlo mocht beginnen van scheidsrechter ten Haggeler.

Al meteen was er balverlies en Vios kwam al gevaarlijk in de buurt van keeper Dennis Pardijs. Na een minuut of zeven de eerste kans van Ruurlo. Een afgeslagen corner werd opnieuw in de doelmond gebracht. Wout Meutstege kon bijna raak koppen. In de rebound schoot Jordi van der Knoop de bal in handen van doelman Frank Orriëns. Even later was het opnieuw Oriëns die redding bracht voor Vios. Nu echter werd de doorgebroken speler Maikel Janssen onreglementair gestuit. Scheidsrechter ten Haggeler gaf alleen een vrije trap. Minimaal geel was op zijn plaats geweest. Even later was het wel raak voor Ruurlo. De handen gingen al de lucht in, toen aanvoerder Wouter Schouten de bal in het lege doel schoot maar scheidsrechter ten Haggeler zag Meutstege een overtreding maken. Hij was overigens wel de enige die dit zag. Vios probeerde het met lange ballen maar dit bracht de Ruurlose defensie met Niek Sprukkelhorst en eerste jaars Job Klootwijk, centraal achterin, niet in de problemen. Na een klein halfuur was het dezelfde Klootwijk die een prima bal gaf op Janssen. Zijn kopbal werd helaas uit de goal gekopt. Even later maakte Beltum een goal maar deze werd ook afgekeurd, nu voor een twijfelachtige buitenspelsituatie. Vlak voor rust dan toch de verdiende 0-1 voorsprong voor Ruurlo. Een goede actie van Jordi werd door middenvelder Tom Klein Wassink, na wat Beltumse boys het bos in gestuurd hebbende, prima binnengeschoten.

In de rust werd er en passant nog iemand blij gemaakt met een tosti apparaat. De verloting die bijna bij elke voetbalclub verricht wordt heeft vast iemand erg gelukkig gemaakt met het tosti apparaat. “ Doar kuj nog eens een keer met een zatten kop veur thuus kommen“ werd al geroepen langs de lijn. Helaas moesten de jongens het zonder tosti doen. De thee smaakte trouwens ook prima en de mouwen werden nog maar eens opnieuw opgestroopt. Die drie punten moesten in de tas mee naar huis.

Na rust was het opnieuw Klein Wassink die met een puntertje bijna Oriëns het nakijken gaf. Beltrum zette druk en probeerde de gelijkmaker te forceren. Verder dan wat gevaarlijk indraaiende corners en vrije trappen kwamen ze echter niet. Na een klein uur was het van der Knoop die goed doorging op rechts. Zijn voorzet werd door Janssen hoog over gevolleerd. Even later had Meutstege een dot van een kans. Oriëns was op zijn hoede en keerde de inzet.

Sander Krabben werd uit voorzorg gewisseld. Zijn hamstring speelde te veel op en hij werd vervangen door A speler Anouar Schouten. In de 65e minuut viel de eerste kaart van de wedstrijd. Wouter Schouten werd iets te fanatiek bejegend door Groot Zevert. Laatstgenoemde kreeg daarvoor terecht de gele kaart. Vlak daarna pakte keeper Oriëns zelfs de rode kaart. Naar mijn inziens had de scheids het afgekund met een gele kaart. Hij haalde wel degelijk Klein Wassink onderuit maar als je in de eerste helft een identieke situatie alleen met een vrije trap bestraft dan was de penalty die gegeven werd feitelijk wel voldoende. Janssen zette zich achter de bal en liet de vervangende keeper, Nick Klein Nijenhuis, zijn eerste balcontact niet voor maar achter de doellijn maken. Van der Knoop ging eraf en werd vervangen door Bas Engelberts.

Ruurlo dacht de punten binnen te hebben maar ook in Beltrum weten ze van wanten en een kwartier voor tijd werd het zelfs nog 1-2. Ruurlo stelde echter snel orde op zaken. Eerst was het Janssen die in

de 81e minuut Klein Nijenhuis in de problemen bracht. Hij wist zijn schot nog net over de dwarsligger te tikken. Even later kwam eerste jaars A junior Koen Meutstege in het veld. Hij was vorige week ook al doeltreffend tegen KSV en nu liet hij ook even zien dat hij een neusje voor de goal heeft. Als je binnen vier minuten twee keer scoort mag je dat best uitzonderlijk noemen. De beide assist kwamen op naam van de niet zelfzuchtige Janssen. De 1-4 was een juiste afspiegeling van de krachtsverhouding binnen de lijnen. Aanstaande donderdag kan Ruurlo de positie op de ranglijst nog wat verbeteren. I.v.m. de Terborgse Kermis wordt de wedstrijd tegen de plaatselijke voetbalclub vooruit gespeeld. De wedstrijd op het Rikkelder begint om 20:00 uur.