Competitiewedstrijd Avanti B1-VV Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Wiebe L, Jesse, Tjerk, Tom, Thijn, Wiebe t H, Stan, Daan S.
Wissels: Bram, Job.
Voor de wedstrijd aangegeven dat we zeer compact zouden gaan spelen en pas zouden gaan storen op de middenlijn. Dit zodat de linies kort op elkaar zouden spelen en we weinig ruimte weggaven.
Avanti had het initiatief en veel balbezit echter gevaarlijk werden ze niet. De eerste “kans” was dan ook voor vv Ruurlo. In de omschakeling waren we dicht bij een doelpunt, Stan stuurde Wiebe t H goed weg en hij schoot de bal in de 1 tegen 1 op de doelman.
In de rebound probeerde de mee opgekomen Tjerk nog de bal in de verre hoek te prikken echter hij ging net naast.
In de 38e minuut kregen we in de omschakeling een vrije trap op het middenveld.
Deze werd snel genomen door Daan t M en prima achter de verdediging van Avanti gelegd. De sprintende Daan S liep zijn tegenstander eruit en faalde niet oog in oog met de doelman. Zodat we met een 0-1 voorsprong gingen rusten.
In de rust de geblesseerde Jesse moeten vervangen voor Bram dit had een aantal omzettingen tot gevolg.
In de 2e helft begonnen we redelijk en verdedigden geconcentreerd.
Toch werd een foutje in het centrum bij ons afgestraft en stond al in de 7e minuut de 1-1 op het scorebord.
Na een harde charge op Wiebe L moest ook hij het veld geblesseerd verlaten. Wiebe werd vervangen door Job.
Het wedstrijd beeld bleef het zelfde Avanti had veel balbezit en Ruurlo gaf weinig weg.
Toch viel de 2-1 in de 16e minuut. Er werd verkeerd ingestapt wat meteen een kans opleverde voor Avanti die dan ook goed benut werd.
We waren echter niet van slag en bleven voetballen .
In de 19e minuut kwamen we al snel weer op gelijke hoogte. Stan werd in de counter goed diep gestuurd en schoot de bal op de doelman. Echter de meegelopen Tom was attent en schoot de afvallende bal binnen 2-2.
Hierna ging het spel op en neer en kregen beide teams kleine mogelijkheden. Echter verdedigend stond het bij ons prima.
Toch viel in de 36e minuut de 3-2 een voorzet werd ongelukkig door de prima spelende Yorn in zijn eigen goal gewerkt.
2 minuten later was de wedstrijd gespeeld, “dachten we” in de counter kregen we de 4-2 tegen. Achterin 1 op 1 laten spelen en vol in het offensief.
Dit leverde enkele mogelijkheden op maar we waren ook kwetsbaar in de omschakeling.
Echter achterin speelde Luc een prima wedstrijd en door hard werken hielden we de 4-2.
In de 40e minuut kregen we nog een hoekschop deze werd genomen en meteen afgefloten door de prima fluitende scheiderrechter Wopereis. Hij had een overtreding gezien en gaf Ruurlo een strafschop. Deze werd door Job genomen en op de doelman geschoten. Echter in de rebound schoot Job hem alsnog binnen 4-3.
Aangezien de tegenstander geregeld op de grond had gelegen kregen we nog een aantal minuten blessuretijd. In de laatste minuut werd Bram prima diep gestuurd op de rechter zijde. Hij gaf een schitterende voorzet richting Wiebe t H.
Deze wist de bal op de 5 mtr te raken buiten bereik van de doelman echter de bal hobbelde langzaam naast.
Zo eindigde een prima wedstrijd van vv Ruurlo in een nederlaag waar een punt verdient was geweest.

Positief is dat iedereen in blijven knokken tot de laatste minuut.

Man of the Match: Luc