VV Ruurlo – Warnsveldse Boys (2-2)

Dinsdag 25 augustus stond de eerste officiële thuis wedstrijd dit seizoen op de kalender. De tweede wedstrijd in het bekertoernooi was een feit. Warnsveldse Boys was ditmaal de opponent van de Geel-zwarten uit Ruurlo. Het was gezellig druk op sportpark het Rikkelder en onder prima omstandigheden werd er, onder leiding van scheidsrechter Muller om acht uur afgetrapt. Warnsveld, dat in de eerste wedstrijd SVBV had verslagen begon sterk aan de wedstrijd. Dit kwam mede doordat de organisatie van Ruurlo niet goed stond. Het missen van de sterkhouders Niek Sprukkelhorst en Koen Hoijtink brachten wat onbalans in het elftal. De eerste grote kans was dan ook al meteen na de aftrap. De spits van de gasten had echter zijn vizier nog niet op scherp staan want de bal vloog hoog over keeper Dennis Pardijs. In de 7e minuut was het wel raak. Ted Boeijink leed onnodig balverlies op het middenveld en Warnsveld wist wel raad met deze mogelijkheid. Het kwam verdiend op 0-1 door van afstand Pardijs kansloos te laten. Gaandeweg de 1e helft kreeg Ruurlo meer grip op de wedstrijd en de eerste kans was voor Bas Engelberts. Zijn schot ging echter langs de verkeerde kant van de paal. Even later was het aanvoerder Wouter Schouten die van dichtbij een mogelijkheid kreeg na voorgeven van Engelberts. Engelberts kreeg nog een mogelijkheid, na aangeven van A-speler Anouar Schouten. Helaas stond de spits van Ruurlo net in buitenspelpositie. Toch was het diezelfde Engelberts die even later de gelijkmaker op het bord schoot. De assist van Wouter Schouten werd op waarde geschat en de 1-1 was een feit. Toen even later Maikel Janssen op aangeven van Tom Klein Wassink op prachtige wijze de 2-1 binnen schoot leek er voor Ruurlo weinig aan de hand. Warnsveld rechtte echter de rug en probeerde voor rust de gelijkmaker nog te forceren. Twee goede aanvallen over rechts leverden gelukkig geen goal op zodat Ruurlo met een 2-1 voorsprong de rust in ging.

In de tweede helft was het in de 46e minuut meteen al bijna raak voor Warnsveld. Pardijs was echter op zijn hoede en stompte de bal over. De corner bracht ook gevaar maar werd gelukkig voor de thuisclub over gekopt. Ruurlo was weer wakker en begon de jacht op de verlossende derde treffer. Janssen was er twee keer dichtbij. Eerst schoot hij op aangeven van rechtsback Lars Lenselink de bal rakelings voorlangs. Even later kopte hij naast uit een voorzet van Engelberts. In de tegenaanval kreeg Warnsveld een enorme mogelijkheid. Slordig verdedigen bracht de voorwaarts van Warnsveld in schoots positie. De bal vloog snoeihard op de kruising. Even later kreeg de spits van Warnsveld, Mitch Elsman, een gele kaart van Muller na commentaar op zijn fluiten. De trainer van Warnsveld haalde even later de heetgebakerde Elsman van het veld om erger te voorkomen. Warnsveld wisselde nog een keer en ook Ruurlo bracht verse krachten in. Boeijink en Ooyman gingen eraf en maakten plaats voor Jordi van der Knoop en Job Klootwijk. Even later was het Engelberts die alleen afging op keeper Verlaat. Hij speelde de bal te ver voor zich uit en ook de toegesnelde Janssen kon het niet afmaken. Engelberts werd even later gewisseld voor Wout Meutstege. Ruurlo drong aan maar zoals zo vaak valt dan de goal aan de andere kant Warnsveld. Lars Lenselink haalde op de achterlijn een speler neer en de scheids wees onverbiddelijk naar de stip. De pingel werd prima binnen geschoten. Lenselink pakte een gele kaart voor zijn actie en ook Janssen kreeg nog geel voor commentaar op de leiding. De 2-2 betekent in ieder geval dat beide teams nog kans hebben om door te gaan in deze bekercompetitie. Ruurlo gaat vrijdagavond de 28e op bezoek in Barchem. Warnsveld kan zondag garenspinnen omdat dan duidelijk is met hoeveel goals verschil er van Lochem gewonnen moet worden. Als Ruurlo en Warnsveld verliezen is Lochem nog spekkoper. Volop spanning dus nog in poule 94 van de bekercompetitie.