Verslag JO15 tegen Achilles

Vandaag is het Matchday, Achilles ’12 uit Hengelo komt het opnemen tegen onze mannen van JO15-1. Voor ons is dit de kampioenswedstrijd, we hebben officieel nog één puntje nodig, maar zijn eigenlijk op doelsaldo al niet meer in te halen.

De jongens beginnen dan ook ontspannen aan deze wedstrijd, met in de 4e minuut een  eerste serieuze doelpoging van Bas. Onze mannen zijn zoekende naar een opening in de verdediging van Achilles. In de 15e min weten ze deze te vinden als een pass van Tygo eindigt bij Ivar die de score opent 1-0.
Even later een pass van Bas, hij stuurt met een prachtige lob Ivar weg die de bal voor het doel probeert te krijgen, helaas wordt dit verhinderd door een verdediger van Achilles. De corner die hieruit volgt, valt precies op het hoofd van Jort, die helaas net geen doel treft.

In de 25e  min een mooie interceptie van Bas die hem alleen voor de keeper zet. Hij omspeelt de keeper op een prachtige wijze en anders dan vorige week tegen Losser besluit hij dit keer voor de makkelijke variant te gaan, in het doel ipv op de paal 2-0.
Een tweetal aanvallen later probeert Bas het nogmaals met een prachtige volley die maar net het doel mist
Verdedigend staan we sterk te voetballen Tim, Tygo, Kyran en Jelte geven geen meter weg en gaan we met twee nul richting thee.

Bastian en Joris hebben in de rust de bank verruild voor een plek in t veld.
De tweede helft begint met een haast Engelse rush van Jelte aan de linkerflank met een voorzet op Ivar die rakelings voorlangs gaat.
Hierop volgen een  aantal vlijmscherpe aanvallen met Bas als drijvende kracht.
In de 13e minuut van de tweede helft komt de jongste telg van Bressers, Jesse,  in het veld voor Jeroen. Hij neemt de links back positie in, waardoor Tygo doorschuift naar de spits positie.
Drie minuten hierna besluit Flynn opnieuw een wissel in te brengen, Jorne die veel werk verzet heeft wordt vervangen door Lars.
Een splijtende pass van Jelte brengt Ivar in stelling die ineens schiet, de bal wordt met een katachtige reactie gepareerd door de keeper.
We tellen de 20e minuut als plotseling de spits van Achilles oog in oog staat met Ties. Ties die sporadisch in actie moet komen pakt de bal op een sublieme wijze.
Dan verlegt het spel zich weer naar de andere speelhelft. Het is prijsschieten, Bas speelt op Ivar, die voorzet op gelegenheidsspits Tygo. Hij kopt de bal over de keeper, maar een verdediger weet de bal met een omhaal van de lijn te halen. Uiteindelijk belandt de bal bij Tim die genadeloos uithaalt 3-0
De geelhemden nemen na de aftrap gelijk de bal weer over en een hoge bal in de zestien wordt door Tim  met een spectaculaire “Fallrückzieher” tot 4-0 verwerkt.
Twee minuten later is het opnieuw raak als een voorzet van Ivar Tygo bereikt, die met een kopbal de 5-0 laat optekenen.
Terwijl de laatste minuut op het scorebord verschijnt, wordt een voorzet nog bijna binnen gewerkt door Kyran.
Hoe lang spelen we nog door? Dat weet alleen de man in het zwart die een keurige pot fluit. Nog één aanval dan? Het is een voorzet van Ivar die door Tygo rakelings naast de goal wordt gewerkt.
Dan is het de scheids die vindt dat ook de blessuretijd is verstreken, hij blaast af.
Het verwachte kampioenschap is binnen, zonder ook maar één punt te verliezen.
Hulde aan de mannen van geelzwart, die hopelijk nu eens door de KNVB worden beloond met een uitdagende competitie.