Verrassend kampioenschap MO17

Terwijl iedereen de winterstop in ging konden we toch nog een kampioenschap noteren voor de vv Ruurlo. Ons meiden-team MO17 werd alsnog kampioen in de 2 e klasse. De laatste wedstrijd werd op 10 december met 4-1 gewonnen in en van FC Zutphen. In de kou en op een besneeuwd veld werden er weer 3 punten toegevoegd aan het puntentotaal. Het wachten was op het resultaat van Sp. Lochem dat tegen FC Winterswijk hun laatste wedstijd moesten voetballen. Deze wedstrijd werd helaas afgelast en is door de aansluitende vorstperiode ook niet meer ingehaald. Met 1 punt voorsprong (en een wedstrijd meer gespeeld) op Sp. Lochem is het kampioenschap naar ons meidenteam gegaan. Dat ze 1 wedstrijd meer gespeeld hebben doet niets af aan de prestatie die de meiden samen met de begeleiding, trainer Colin, assistent Aart en leidsters Nancy, Brigitte en Bianca met elkaar geleverd hebben.

De meiden hebben er hard voor moeten strijden, een zwaar bevochten overwinning bij FC Winterswijk was uiteindelijk de basis voor dit kampioenschap. Zeker als we ook de puntendeling bij FC Eibergen meenemen, waarbij in het slotfluitsignaal een afstandsschot van Ruurlo de kruising in vloog maar afgekeurd werd waardoor deze wedstrijd in een gelijkspel eindigden. Al met al is Ruurlo toch de terechte kampioen geworden. Afgelopen dinsdag kregen de meiden een kampioensmedaille uitgereikt en onder het genot van gebak en een drankje werd de 1 e seizoenshelft nog even gezellig met elkaar doorgesproken.

Ondertussen zijn de meiden weer volop in training voor de 2e seizoenshelft. Onder enthousiaste leiding van Colin die nu voor het 2e seizoen deze groep meiden onder zijn hoede heeft zien we bij elke speelster een positieve ontwikkeling. Ze weten elkaar steeds makkelijker in ’t veld te vinden en ook de balbehandeling gaat steeds sneller en beter. Een goede basis om op verder te bouwen, we hebben er alle vertrouwen in dat we een mooie en succesvol 2e seizoenshelft gaan beleven.