Vernieuwde kantine VV Ruurlo heeft moderne hedendaagse uitstraling

Ruurlo – Wat een fantastisch resultaat. Met dank aan de ‘aanjagers’ van het project. Met name de bouwcommissie en de kantinecommissie. Maar ook dank aan alle vrijwilligers en sponsoren. Het is een moderne kantine geworden waar me met ons allen trots op mogen zijn. Geweldig.” Met deze woorden opende interim voorzitter Ben Lodeweges zaterdagavond 8 oktober de ‘inloopavond’ voor leden, ouders van jeugdleden, donateurs, vrijwilligers, sponsoren en Vrienden Van Geel Zwart van de nieuwe kantine van voetbalvereniging Ruurlo. ‘Kantineheld’ Harry Kasteel (74) had de eer om de verbouw officieel te mogen open door de ‘opdruk’ van de drie toiletdeuren te mogen onthullen. De ‘print’ op de deuren, die door de bouwcommissie onder aanvoering van Richard Witteveen, Joeri Sprukkelhorst en Jeroen Walgemoet waren aangeboden was eigentijds en paste perfect in de stijl van de modern ingerichte kantine.

Niets, maar dan ook totaal niets herinnert meer aan het clublokaal van weleer die voor een deel nog uit 1975 stamde! De kantine van voetbalvereniging Ruurlo heeft in de afgelopen zomer een grote metamorfose ondergaan. “We zijn dan ook niet over één nacht ijs gegaan. We hebben zoveel mogelijk wensen vervult. En daarbij hebben we ons nadrukkelijk georiënteerd bij zusterverenigingen in de regio”, zo verklaarde kantinevoorzitter Dini Nijland die ook deel uitmaakte van de bouwcommissie. Het was al een lang gekoesterde wens van de voetballers en kantinecommissie. Een vernieuwde kantine die meer ‘voetbalsfeer’ moest uitstralen. Dat was dan ook de opdracht die de bouwcommissie’ van het bestuur van VV Ruurlo nadrukkelijk had meekregen. Die missie lijkt geslaagd te zijn. De geel-zwarte clubkleuren hebben een prominente plek gekregen in allerlei opzichten. De kantine straalt veel meer ‘warmte en ‘gezelligheid’ uit met oog voor detail en bruikbaar voor jong en oud. “We hebben bij de plaatselijke meubelsponsoren de meubels en de pvc vloer besteld en zijn goed begeleid dat de materialen ‘hufter proof’ moesten zijn. De barkrukken langs de bar hebben we vervangen voor een prachtig alternatief. De bar is een stuk lager zodat een ieder iets kan bestellen. Het moet uitnodigend zijn om na de wedstrijd of training in de kantine te blijven ‘hangen’. De kantine inkomsten liepen de laatste jaren terug. En dat baarde menigeen zorgen. Ook ons. Met de vernieuwing hopen we dat de inkomsten weer een impuls krijgen”, zo hoopt Nijland. Naast de gerenoveerde kantine is er ook een geheel vernieuwde entree gekomen en zijn de toiletgroepen vernieuwd. “Dat laatste was ook broodnodig. Die waren ook niet meer van deze tijd. Mensen met een rolstoel verwezen we door naar woonzorgcentrum De Bundeling. En omdat de BSO van Kinderopvang Avonturijn ook gebruik maakt van de kantine een must”, zo verklaart Wim Rijkenbarg. De stichting beheert namelijk sportpark ‘t Rikkelder: naast VV Ruurlo is ook Avonturijn huurder. En men staat open voor meerdere huurders. In de voormalige entree ruimte is nu de bestuurskamer gevestigd. Verder is de keuken en koeling vernieuwd en uitgebreid en is er een terras inclusief overkapping gerealiseerd.

Financiering
Financieel werd de verbouw en renovatie mede mogelijk gemaakt door een anonieme schenking begin dit jaar van maar liefst 35.000 euro aan de stichting. De schenking was specifiek bestemd voor de verbouw en renovatie van het clublokaal. Van Stichting 1819 ontving de stichting een bijdrage van 10.000 euro voor de renovatie en verbouw en schonken de ‘Vrienden van Geel-Zwart’ een donatie. En vorige week ontving VV Ruurlo nog een bedrag van 5500 euro uit het Coöperatiefonds van de Rabobank Noord- en Oost Achterhoek voor de verbouw.

Sponsorloop
Voorafgaande aan de officiële opening vond er zaterdagmiddag een sponsorloop voor de pupillen en de voetballertjes van de voetbalschool plaats op sportpark ‘t Rikkelder plaats. De opbrengst zal worden besteed aan de inrichting van de speelhoek (chill-hoek voor de jeugd met een speelterreintje met enkele speeltoestellen). De middag werd verder ingevuld met onder meer een voetbalshow van Pelota.