Jubilarissen in het zonnetje gezet

Gerrit Lindenschot benoemd tot Lid van verdienste

Ruurlo – Naast de koninklijke onderscheidingen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau voor Ben Lodeweges (63) en Frits Berendsen (66) werden tijdens de algemene ledenvergadering van voetbalvereniging Ruurlo maandagavond 3 oktober nog een aantal leden gehuldigd. Niet door burgemeester Joost van Oostrum van de gemeente Ruurlo zoals bij Lodeweges en Berendsen maar door voorzitter Ben Lodeweges van VV Ruurlo. Ben Lodeweges zelf werd voordat hij koninklijk werd onderscheiden door mede bestuurslid Jan Tragter (secretaris) gehuldigd voor zijn 25-jarig lidmaatschap.

Naast Ben Lodeweges waren ook Koen Hoytink (31), Hans Schouten (64) en Benno Bluemers (65), allen 25 jaar lid van VV Ruurlo. Hennie Korten (61), Geert ter Haar (51) en Jan Scholten (49) zijn veertig jaar lid. Herman Walgemoet (65) en Gerrit Meulenveld (63) werden in het zonnetje gezet omdat beiden vijftig jaar lid van de ‘geel- zwarten’ zijn.

Tenslotte werd Gerrit Lindenschot (54) tot ‘Lid van verdienste’ van VV Ruurlo benoemd. In het verleden was Lindenschot actief voetballer. Maar zijn ‘verdienste’ met goedkeuring van alle aanwezige leden op de vergadering verdiende Lindenschot voor alle functies die hij binnen VV Ruurlo en Stichting Beheer Sportpark ‘t Rikkelder vervult en vervulde. Zo was de Ruurloër van 1987 tot 2002 secretaris van VV Ruurlo en van 2009 tot 2015 leider van de A- junioren. Sinds 2007 tot heden is Lindenschot commissievoorzitter van de afdeling administratieve zaken binnen VV Ruurlo en vanaf 1994 tot heden secretaris van de Stichting Beheer Sportpark ‘t Rikkelder. Lindenschot ontving vorig jaar van de KNVB de Waarderingsspeld in goud.