Van de Voorzitter….

We zijn al weer bijna een maand in het nieuwe jaar 2019. Voor diegene die ik nog niet persoonlijk gesproken heb, ik wens jullie allen een gezond en sportief 2019 toe!

In de nieuwjaars toespraak tijdens de goed bezochte nieuwjaarsreceptie heb ik vooral benadrukt dat we een vereniging zijn en het thema “Verenigen” centraal zullen blijven stellen in ons beleid. Dat betekent voor ons dat het lid zijn van de vereniging VV Ruurlo betekent dat je bereid bent om met elkaar te werken aan een gezonde en sterke vereniging. Daarom zullen wij een beroep blijven doen op al onze leden.

Zonder vrijwilligers geen vv Ruurlo!

Een goede communicatie is voor ons een belangrijk speerpunt. We zullen als bestuur zoveel mogelijk met jullie in contact blijven treden. Deels via de website, de nieuwsbrief en de Social media. Maar ook persoonlijk. In het afgelopen jaar hebben we een kennismakingsavond georganiseerd, deze was weliswaar matig bezocht. Maar de gesprekken die we daar gevoerd hebben waren erg nuttig! We gaan daar dan ook zeker mee door, we zullen ons beraden over de vorm waarop we dat gaan doen.

Groene Club

Het is al een tijdje stil rondom de ontwikkelingen om een groene club te worden. Er is een werkgroep actief die de mogelijkheden voor duurzame energie alternatieven aan het onderzoeken is. Deze werkgroep heeft een aantal belangrijke zaken bereikt. Er is de afgelopen tijd veel gesproken met allerlei leveranciers, met de KNVB, met de gemeente en met onze sponsoren over onze plannen om een Groene Club te worden. Het eerste succes is binnen, we hebben van de Gemeente Berkelland een subsidie gekregen van 10.000 euro om te investeren in duurzaamheid. Wat wel aardig is om te vertellen, is dat we in de contacten met de gemeente optrekken met sportclub Eibergen. En dat is erg prettig en nuttig!

Maar wat gaan we dan concreet doen? We hebben besloten ons in eerste instantie te richten op het vervangen van de veldverlichting door LED verlichting. Pas daarna zal er verder gekeken worden naar eventuele zonnepanelen en/of een zonneboiler. Als er grote investeringen plaats gaan vinden zullen we een speciale ledenvergadering bij elkaar roepen, waarin we de exacte plannen met jullie willen delen. Wordt vervolgd!

De businessclub

Op intitiatief van onze Hoofdsponsoren Proge, Rome Consultancy, Textieldruk en Ruesink is er het afgelopen jaar een businessclub VV Ruurlo opgericht. Tijdens de nieuwjaarsreceptie heeft Ary Klein Gunnewiek (de oud trainer van ons eerste elftal) een nieuw bord onthult met daarop alle leden van de business club. En we zijn erg blij en trots dat al 23 ondernemers zich bereid hebben gevonden om deel te nemen aan die business club. Een prachtig aantal!

De business club is vooral opgericht om ondernemers die de VV Ruurlo een warm hart toedragen de gelegenheid te geven met elkaar kennis en ervaringen te delen. Dat doen ze door regelmatig activiteiten te organiseren, die de verbinding met elkaar en met de voetbalvereniging versterken. Afgelopen zondag 27 januari is de business club in een bus naar Heerenveen geweest, naar het NK Schaatsen. Met maar liefst 36 personen (de partners van de ondernemers mochten tegen een vergoeding ook mee) werden de schaatsers aangemoedigd. En er was naast het schaatsen volop gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen. Een erg goed en geslaagd uitje, en weer een mooie uitbreiding van de VV Ruurlo.

Trainers

Tenslotte zijn we als bestuur erg blij en tevreden dat Wouter Schouten zijn contract als trainer voor Ruurlo 1 heeft verlengd. Tevens is er met Jacob Posthuma een goede vervanger gevonden voor de vertrekkende Martijn Sikkema. Vanuit de Technische Commissie begrijpen we dat nagenoeg alle selectietrainers voor het komende seizoen al weer zijn vast gelegd. Een compliment waard voor onze TC! Goed werk heren en dames!

Hier laat ik het voor deze keer bij! Als u vragen of opmerkingen heeft, aarzel niet om ons aan te schieten. Wij zijn blij met al jullie tips en aanbevelingen!

Henry Meutstege