Van de Voorzitter

Het is al weer een paar maanden geleden dat ik voor het laatst een stukje heb geschreven, het werd dus hoog tijd om weer eens wat van me te laten horen. En wat is er veel gebeurd de afgelopen maanden! Zeker als je het zo op een rijtje ziet staan. Als er vragen of opmerkingen zijn, ik hoor het graag! Je kunt mij bereiken op voorzitter@vvruurlo.nl

Ruurlo 1

Ons eerste elftal maakte het nog (een klein beetje) spannend de laatste maanden van de competitie. Maar uiteindelijk hebben ze zich prima weten te handhaven. Daarmee kunnen ze zich weer verder ontwikkelen, en komend seizoen komen er weer een aantal jonge talenten bij, dus we zijn erg benieuwd! Dat het niet eenvoudig is een eerste jaar in de 3de klas lieten andere promovendi zien die allemaal weer direct zijn gedegradeerd (AD 69 en Keijenborg)

Karel Stegeman toernooi

Wat was de 34ste editie van ons KST weer geweldig! Wat is het elk jaar opnieuw prachtig om de verbroedering te zien tussen spelers en gastgezinnen. Spelers ontwikkelen zich tijdens ons mooie toernooi op voetbal gebied, maar zeker ook als mens. Dat maakt het KST interessant voor de buitenlandse clubs. Een groot compliment voor de organisatie van dit toernooi, Marcel, Ronnie en Hans, dank jullie wel. En natuurlijk de meer dan 100 vrijwilligers die dit toernooi mogelijk maken.

Duurzaamheid

We zijn druk bezig met het analyseren van de mogelijkheden voor verduurzaming. We kijken naar zonnepanelen, zonneboilers en LED verlichting. In de komende maanden zullen we diverse offertes opvragen en ons plan maken. Voor het eind van 2018 moet ons plan klaar zijn, zodat we begin 2019 een aanvraag voor subsidie kunnen indienen. We zijn er dus hard mee bezig, maar het kost nog wel een aantal maanden goed onderzoeken.

Vrijwilligers

Dit is en blijft een zorgpunt voor ons als bestuur. Ook de afgelopen maanden heeft het ons diverse keren veel moeite gekost om bijvoorbeeld kantine bezetting rond te krijgen. Maar ook bij de sponsorcommissie is de nood hoog, daar zijn extra handen nodig. We zijn bezig een nieuw vrijwilligersbeleid op te zetten, waarbij we als basis het principe hanteren : We zijn een vereniging, we zijn geen winkel waar je alleen als consument gebruik van kunt maken. We verwachten als VV Ruurlo dat alle leden een bijdrage leveren als vrijwilliger. We komen hier op korte termijn op terug! Als je ons wilt helpen, laat het ons weten!

Klanderman toernooi

Een prachtig voorbeeld waar we als VV Ruurlo sterk in zijn is het Klanderman toernooi. Opnieuw hebben zich meer dan 140 leden opgegeven om mee te doen aan dit “mix-toernooi”. De komende weken zal er op donderdagavonden gevoetbald worden, met een spetterende afsluiting op zaterdag 7 juli.

Tot slot

Ik wens een ieder die ik niet meer zie of spreek een heel mooie vakantie toe. En half augustus beginnen we aan ons nieuwe seizoen. Fijne vakantie!

Henry Meutstege