Van de bestuurstafel

Onder deze rubriek kunnen jullie periodiek informatie verwachten over bestuursbesluiten, ontwikkelingen of andere zaken “van de bestuurstafel”.

Beleidsplan 2016 – 2020

Ons huidige Beleidsplan dateert uit 2009 en moet worden geactualiseerd.

We gaan ons opnieuw de vraag stellen “waar willen we als v.v. Ruurlo over vijf jaar staan”.

We gaan dit beschrijven in een nieuw beleidsplan.

Het bestuur heeft de commissies gevraagd hiertoe een aanzet te geven.

We denken daar de rest van dit jaar voor nodig te hebben.

Verbouw kantine

De voorbereidingen voor de verbouw van de kantine zijn in volle gang.

De gesprekken met leveranciers / sponsoren lopen en er is een begin gemaakt met de herinrichting van de bestuurskamer tot archiefruimte.

Op dinsdag 17 mei onmiddellijk na afloop van het Karel Stegeman Toernooi beginnen we met de sloopwerkzaamheden. Vanaf dat moment zijn de kantine, bestuurskamer, ontvangstruimte etc.  niet meer toegankelijk.

Er komt een tijdelijk provisorisch onderkomen. Voor een aantal praktische zaken komt nog een oplossing (telefonische bereikbaarheid, postbakjes, computer ontvangstruimte etc.).

De planning is dat de verbouw uiterlijk 1 september 2016 gereed is.

Via de leiders zijn de spelende leden gevraagd aan te geven wanneer zij beschikbaar zijn om te worden ingepland. Daarnaast verschijnt er een algemene oproep en zullen we niet spelende leden en ouders van jeugdleden gericht benaderen. Aanmelden kan nu al via

bouw@sportpark-rikkelder.nl

Inzamelen oud papier

Vanaf januari j.l. zamelen we oud papier in met behulp van een tweetal pers kraakwagens.

De eerste ervaringen zijn positief. Niet alleen wat het inzamelen zelf betreft maar ook de beschikbaarheid van spelers / leiders door de diverse elftallen.

Dit doet ons deugd. Toppy!

Digitaal archief

Het papierloze tijdperk heeft zijn intrede gedaan. Dat merken we als v.v. Ruurlo ook.

Nagenoeg alles wordt tegenwoordig digitaal gearchiveerd. Vaak gebeurt dit op de eigen computer van bestuursleden, commissieleden etc. Dat is niet handig en brengt bovendien risico’s met zich mee.

We gaan een centraal digitaal archief invoeren waarin we alle documenten (notulen, draaiboeken, begrotingen, correspondentie etc.) opslaan en voor meerdere personen toegankelijk maken.

Op deze wijze willen we voorzien in een goed gestructureerd digitaal archief.

Geluidsinstallatie Wifi

Het stichtingsbestuur heeft besloten een (nieuwe) geluidsinstallatie aan te schaffen op ons complex.

Er komen vaste luidsprekers tussen veld 1 en veld 2 waardoor we op deze beide velden van goed geluid zijn voorzien. Met de aanleg / installatie is inmiddels een begin gemaakt.

Ook de Wifi (in de kantine) zal worden geoptimaliseerd zodat we binnenkort over een goede Wifi verbinding beschikken.

Kortingsregeling jeugdkampen

Tot vorig jaar kenden we een kortingsregeling voor twee of meer kinderen uit hetzelfde gezin die op jeugdkamp gingen. Deze kortingsregeling is komen te vervallen.

De regeling gaf veel administratieve rompslomp en we vinden deze regeling niet meer van deze tijd.

Bijdragen uitjes jeugdteams

Ook de bijdragen aan de jeugdteams voor uitjes (seizoenafsluiting bijv.) vinden we niet meer van deze tijd en hebben we afgeschaft.

Daarvoor in de plaats komt dat inschrijfkosten voor toernooien voortaan voor rekening van de vereniging komen. Deze kosten kunnen op de gebruikelijke wijze worden gedeclareerd (via de commissievoorzitter) voorzien van een betalingsbewijs.

Jeugdsportfonds

Ieder kind moet kunnen sporten

Dat is het motto van het Jeugdsportfonds.

Het is belangrijk dat de jeugd sport en vooral ook dat dit in verenigingsverband gebeurt. Juist van sporten in een vereniging leren kinderen veel. Samen winnen, samen verliezen, met elkaar spelen en plezier maken. Afspraken maken en nakomen. Allemaal belangrijke dingen om te leren. Een sportvereniging draagt zoveel bij voor kinderen.

Het Jeugdsport fonds zorgt ervoor dat kinderen die graag willen sporten maar dat niet kunnen omdat hun ouders dat niet kunnen betalen, lid worden of blijven van een sportvereniging.

Het Jeugdsportfonds betaalt de contributie rechtstreeks aan de vereniging en vergoedt eventueel benodigde materialen en/of kleding.

Voor meer informatie  kunt u terecht bij de Sport Federatie Berkelland, telefoon (0545) 47 67 27 of info@sportfederatieberkelland.nl

Mobiele overkapping trap vaste oud papier container

Er komt een mobiele overkapping ten behoeve van de vaste oud papier container op ons complex.

Niet alleen komen we daarmee bij slecht weer de brengers van oud papier tegemoet maar zeer zeker ook onze eigen Vutters die de papiercontainer regelmatig vullen en aanstampen.

Vragen, klachten

Heeft u vragen, suggesties, ideeën of klachten: schroom niet deze naar voren te brengen.

We hebben altijd een luisterend oor.

U kunt terecht bij de coördinatoren, commissievoorzitters of bestuursleden.

De telefoonnummers en mailadressen vindt U op deze website onder “Contact”/ E-mailadressen