Update gebruik kunstgrasvelden

Afgelopen zondag 27 november is er door de NOS informatie naar buiten gebracht over het onderzoek dat de bandenbranchevereniging VACO de afgelopen weken heeft gedaan naar de granulaatkorrels (rubberkorrels) die op kunstgrasvelden liggen.

Zoals bekend is ook het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bezig met een uitgebreid onderzoek. De resultaten van dit onderzoek worden vóór de komende Kerstdagen verwacht.

Vooruitlopend hierop willen wij als bestuur (nogmaals) kenbaar maken dat wij vooralsnog het geldende advies van de Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) en de KNVB volgen en dat er gewoon gevoetbald kan worden op onze kunstgrasvelden.

Uitvoerige informatie over granulaatkorrels is te vinden op de website van het RIVM.