Ruurlo JO13-1 eervol uitgeschakeld in de Zwaluwen Jeugdbeker door Sc Bemmel JO13-1

Aan het begin van het seizoen begon VV Ruurlo JO13-1 de Zwaluwen Jeugdbeker competitie in poule 11. Na grote overwinningen op Markelo JO13-1 (ook eerste klasse, 8-0) , FC Eibergen JO13-1 (eerste klasse, 6-0), en Vorden JO13-1 (hoofdklasse, 5-0) eindigden we overtuigend als eerste in deze poule. Dus bekerden we een ronde verder. In de eerste (knock-out) ronde werden we vrijgeloot zodat we gemakkelijk in de tweede ronde terecht kwamen. Hierin zitten hoofdzakelijk hoofdklassers en derde divisie teams. Door de loting worden we gekoppeld aan Sc Bemmel JO13-1.

Het sportpark is gevestigd in Ressen (tussen Arnhem en Nijmegen). Het eerste team speelt al een aantal jaren in de eerste klasse. De vereniging heeft 65 voetballende teams en 1100 leden. De bekendste voetballer van Sc Bemmel die ooit het betaald voetbal gehaald heeft is Cayfano Latupeirissa. Hij speelde in 2007 op ons Karel Stegeman Toernooi bij N.E.C. Een aantal jaren later speelde hij in de hoofdmacht van N.E.C. 17 wedstrijden in de eredivisie. Sc Bemmel JO13-1 komt uit in de derde divisie en staat in de stand net onder de top. Vorige week speelde het team nog gelijk tegen de koploper. In de bekerpoule werd het team eerste in een poule met teams uit Wijchen en Huissen. In de eerste ronde won het met 8-0 van hoofdklasser SKV JO13-1 uit Wageningen.

Kortom een enorme zware dobber voor ons, maar een mooie uitdaging. Waar we in de competitie in een straal van 20 km bijna al onze tegenstanders hebben zitten, moeten we vandaag een reis ondernemen van bijna 70 kilometer. Aangekomen in Ressen zien we een mooi complex maar het hoofdveld bestaat uit een keihard kunstgrasveld. Door de vele rubberkorrels is het meer zwart dan groen. De eerste (groot)ouders uit Ruurlo druppelen ook weer binnen. Bijzonder hoeveel het er zelfs op deze afstand weer zijn. Super! De trainer van vandaag, Casper Witteveen stoomt de spelers klaar voor de wedstrijd. Opvallend genoeg speelt het spel zich in de eerste minuten veelal op de helft van Sc Bemmel af. We krijgen een paar kleine kansen maar Sc Bemmel beschikt over een goede keeper. Sc Bemmel krijgt iets meer vat op de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden. Vooral onze verdediging is zeer geconcentreerd. In de 8ste minuut krijgt Bemmel een vrije trap net buiten ons strafschopgebied. Keeper Ties kan de bal niet goed verwerken en een speler van Bemmel reageert sneller dan iedereen en kan de bal gemakkelijk binnen tikken: 1-0. Een tegenvaller vanwege ons goede spel maar met opgeheven hoofd gaan we verder. We houden daarna gemakkelijk stand. Beide teams krijgen in het resterende gedeelte van de eerste helft weinig kansen op één na maar de rechtsbuiten van Sc Bemmel schiet de bal net naast het doel. Ook in de tweede helft zien we een gelijkopgaande wedstrijd. Halverwege de tweede helft dringen we meer aan. Eerst krijgen we een hoekschop. Onze ‘special one’ is bijna succesvol: Ivar schiet op de lat. Een paar minuten later gaat een omhaal van Jelte net over het doel en in de 19de minuut schiet Bas op de lat.

In de 25ste minuut schiet ook Sc Bemmel op de lat. Met deze minimale voorsprong voor Sc Bemmel blijft het spannend. Sc Bemmel gooit meer fysieke kracht in de strijd om de voorsprong vast te houden. Een compliment voor ons spel is dat de begeleiding van Sc Bemmel in de blessuretijd meerdere malen aan de uitstekend fluitende scheidsrechter vraagt wanneer het tijd is. Helaas zit de verdiende gelijkmaker er niet in maar we kunnen trots zijn op het vertoonde spel. We hebben weinig kansen weggegeven en zelf ook nog enkele kansen gehad. Goed om een wedstrijd op dit niveau te spelen. Het gaat allemaal wat sneller dus de handelingsnelheid moet omhoog. Na 3 goede topwedstrijden op rij moeten we proberen dit niveau vast te houden tegen teams die lager staan in de ranglijst van onze competitie.

Meer verslagen, programma, topscorerslijst, stand enz op http://ruurlojo13-1.ditismijnteam.nl/