Terborg – VV Ruurlo 21-2-16

Eindelijk kon er dan in de reguliere competitie gevoetbald worden. De langdurige kwakkelwinter die voor zowel de voetbal- als schaatsliefhebbers weinig om het lijf had. De moesson trok de afgelopen periode over ons land en de meeste natuurvoetbalvelden waren daardoor onbespeelbaar. Op de 21 februari echter was het dan eindelijk weer zover. Het veld in Terborg lag er nat en zompig bij maar er kon wel op gevoetbald worden.

Het was de eerste heenwedstrijd voor de geel zwarten, die vandaag trouwens aantraden in het rood-zwart, in deze competitie. De thuiswedstrijd op een doordeweekse oktoberavond (kermis in Terborg) werd kansloos verloren met 1-3. Het was de mannen van de, aan het eind van het seizoen vertrekkende coach Robert Grauwde, er aan gelegen een goed resultaat neer te zetten. Koploper Dinxperlo staat ver weg maar de rest zit toch redelijk dicht bij elkaar. Bij winst kan er niet alleen naar boven worden gekeken maar blijft Ruurlo ook uitzicht houden op de tweede periode.

Het was nat op de weide van Terborg, Via de geluidsinstallatie konden we meegenieten van de winst van de Graafschap op Vitesse deze zondagmiddag. De aftrap was om 14:15. De scheids had nogal wat tijd nodig om het één en ander uit te leggen. Terborg begon meteen de lange bal te hanteren en probeerde daarmee keeper Roy Brekveld in verlegenheid te brengen. Brekveld gaf geen krimp en Ruurlo kroop uit zijn schulp. Thuis was het na 20 minuten al gedaan en keek het Ruurlose elftal al tegen een kansloze 0-3 achterstand aan. Dat mocht vanmiddag niet gebeuren. Ruurlo had de verdediging goed staan met Sander Krabben en Niels Ooyman op de back posities. In het centrum stonden Job Klootwijk en aanvoerder Niek Sprukkelhorst, ( Wouter Schouten was geblesseerd). Dit duo raakt steeds beter op elkaar ingespeeld en gaven nauwelijks kansen weg.

De eerste grote kans voor Ruurlo was voor spits Wout Meutstege. Zijn volley ging maar net over de lat. Even later was het dezelfde Meutstege die nu de bal terug legde op Maikel Janssen. Zijn vlammende schot was echter precies in de handen van de goalie van Terborg. Waar de spitsen van Ruurlo deze middag moeite hadden het net te vinden was dat voor Terborg wat makkelijker. Het was alleen jammer voor de “Gastgeber” dat dit in eigen doel was. Ruurlo ging met een 0-1 voorsprong de kleedkamer in.

De tweede helft was goed voetbal bijkans onmogelijk geworden op het steeds zwaarder wordende veld. Het was dan vooral pompen en niet verzuipen voor onze jongens. We hadden al zo vaak complimenten gehad over het prima vertoonde spel maar uiteindelijk toch zonder punten de auto in. Dat mocht deze middag niet gebeuren. Het was alle hens aan dek en overleven. Dat gebeurde en met een goed gevoel en drie punten in de pocket gingen we terug naar Ruurlo. Volgende week staat de belangrijke inhaal wedstrijd tegen Mariënveld op het programma. Als daar ook gewonnen wordt kan het nog leuk worden in de strijd om de titel en tweede periode.