Wedstrijdverslag vv Ruurlo B1 – TVC ’28 B1

Opstelling: Luc, Yorn, Daan t M, Jesse, Thijn, Wiebe t H, Tom, Huub, Job, Dylan, Daan S.
Wissels: Tjerk, Bram, Daan F, Emre

Sterk begonnen aan de wedstrijd met veel druk vooruit en hoog vast zetten. Linker centrale verdediger in laten spelen en dan vol druk. Dit ging redelijk de eerste mogelijkheden waren dan ook voor vv Ruurlo. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van TVC’28 B1. De eerste mogelijkheid was voor Daan S die de bal niet voorbij de doelman kreeg. Na een goede eerste 15 minuten kwamen we verdient op een 1-0 voorsprong door een prima actie van Daan S die oog in oog met de doelman de bal goed binnen schoot. Hierna kregen we diverse mogelijkheden via goede combinaties. Daan schoot nog een keer op de doelman na een prima rush en in de rebound schoot Dylan de bal jammerlijk op een tegenstander. Op het middenveld stonden we goed en wisten na balverlies snel weer de bal te veroveren.Achterin stond het weer prima zoals de voorbije weken. Gezien de mogelijkheden gingen we maar rusten met een 1-0 voorsprong.

In de 2e helft begonnen we weer sterk echter na een minuut of tien kregen we het lastig de linies speelden te ver uit elkaar en TVC’28 kwam er af en toe gevaarlijk uit. Daan S had de 2-0 op de schoen echter hij schoot de bal vanaf links op de doelman.Toch viel de 2-0 na een prima actie over rechts, Wiebe wist de prima opgekomen Tom te bereiken die de bal goed binnen schoof langs de doelman 2-0. We bleven goed voetballen echter speelden we te snel de lange bal waardoor we onnodig balverlies leden. TVC’28 kwam nog maar sporadisch voor de goal van Luc door prima verdedigen van Ruurlo zijde. De beslissing viel 8 minuten voor tijd en wederom was het Tom. Job werd goed diep gestuurd en gaf een voorzet op maat op de ingelopen Tom die de bal in de verre doek schoot 3-0.

Toch deed TVC’28 nog iets terug enkele minuten voor tijd. Een onachtzaamheid bij ons achterin waardoor een steekpass kon worden gegeven werd afgestraft waardoor de stand 3-1 werd.
Een prima wedstrijd die verdient met 3-1 is gewonnen door Ruurlo.
Dank aan Robert voor de coaching.

Man of the Match: Tom

Foto’s van de wedstrijd zijn te vinden in het fotoalbum: VV Ruurlo B1 – TVC ’21 B1.